Tepelne izolacny material na potrubia

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Úterý Duben 12 01:08:51 CEST 2011

> Zdravim,
> potreboval by som sa zorientovat v problematike tepelnej izolacie na
> potrubia. Kedze ta izolacia pride na koaxialny kabel, ktory
> by mal byt
> izolovany a jeho teplota udrzovana s presnostou v rade
> desatin stupna,

Hmm, tak to nebude az takova sranda, jelikoz musite prebytecne teplo
odvezt/privezt.
Zakladni otazka je, jaka je vdalenost, jaky je rozdil teplot (ono je neco
jineho
2 K a neco jineho 2000 K).

> vlakno som neoznacil ako OT lebo to ma docinenia s elektrikou
> :-) Myslienka je pouzit co najstandardnejsie materialy. Videl

Pylyuretanova pena patri mezi nejlepsi izolanty (cca 3x lepsi nez
polystyren).

> som take tie klasicke sedive penove obaly, ale tie asi dlho
> nevydrzia a nie su mechanicky dost stabilne.
> V modernych kotolniach som ale videl nejaky vatovy obal na ktory sa

To bude neco jako ORSIL, pouziva se to na zatepleni strech.

> potom dal vonkajsi plechovy kryt. Toto by bolo asi lepsie
> riesenie. Kabel samotny je hlinikovy. Na chladenie/ohrievanie
> som chcel pouzit
> trubicku ktora sa okolo neho ovinie vo forme spiraly s velkym
> stupanim
> (1-2 zavity na meter) po celej dlzke. Ako to tam potom funguje s
> potencialnou elektrochemickou koroziou keby bola trubicka

Pri dobre izolaci bude stacit plastova trubka na podlahove topeni,
vetsi problem vidim v tom 0.1 K po CELE delce kabelu.

Dale plati:

 odvedeny vykon = delta T(okoli - chladici medium) / telepny odpor

Pro vodu a 0.1 K plati 420 W/kg media.

 prutok = odvedeny vykon /420   [l/s]

Snad je to spravne.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158