Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Duben 11 14:45:35 CEST 2011

Ok, dík za korekci mých představ. Já s IQ nic nedělal jen jsem si kdesi o tom něco přečetl a v hlavě mi uvízly tyto požadavky.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Monday, April 11, 2011 1:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

Ano, tak to je. Fazovy posun by mal byt co najblizsie 90°. Tie cisla
0.1° su skor wishful thinking ako realne hodnoty ktore niekto z
radioamaterskej obce skutocne potrebuje. Hodnoty chyby v rade 1-2 stupne
dosahuju len velmi drahe zmiesavace (pre predstavu radovo $1000). Na chybu fazy ma vplyv elektricka velkost celeho zariadenia, ktora je v
nasom pripade ked pracujeme na 100MHz velmi mala (1mm na 100MHz vo vzduchu
predstavuje ~0.1°).
Dalej uz spomenute charakteristiky filtrov, tam je faza velmi zavisla na
frekvencii v oblasti kde zacina prechod do pasma zadrziavania. Pokial
pracujeme dalej od cutoff je zmena fazy ako funkcia hodnot suciastok mala. Aby som to trosku skorigoval mat posuv v rade 2° je bezne dosahovana
hodnota aj v profesionalnych zariadeniach :-)
b.