Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pondělí Duben 11 13:48:06 CEST 2011

Ano, tak to je. Fazovy posun by mal byt co najblizsie 90°. Tie cisla
0.1° su skor wishful thinking ako realne hodnoty ktore niekto z
radioamaterskej obce skutocne potrebuje. Hodnoty chyby v rade 1-2 stupne
dosahuju len velmi drahe zmiesavace (pre predstavu radovo $1000).
Na chybu fazy ma vplyv elektricka velkost celeho zariadenia, ktora je v
nasom pripade ked pracujeme na 100MHz velmi mala (1mm na 100MHz vo vzduchu
predstavuje ~0.1°).
Dalej uz spomenute charakteristiky filtrov, tam je faza velmi zavisla na
frekvencii v oblasti kde zacina prechod do pasma zadrziavania. Pokial
pracujeme dalej od cutoff je zmena fazy ako funkcia hodnot suciastok mala.
Aby som to trosku skorigoval mat posuv v rade 2° je bezne dosahovana
hodnota aj v profesionalnych zariadeniach :-)
b.