TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Duben 11 09:16:35 CEST 2011

Proc myslite, ze jsou vedomosti z VS tak dulezite? Komplikovany
matematicky aparat je velmi relativni pojem.

Kdyz jsem chodil na gympl (87-91) tak jsme diky nasemu profesorovi
matematiky jednak uzili dost srandy a jeste stihnuli uz na gymplu v
poslednim pololeti probrat 90% uciva matematiky z prvniho rocniku na VS
(elektro v Plzni). Ja jsem po prvnim roce na VS koncil a i presto jak
jsem se ptal kolegu co vydrzeli do konce (cca 20 lidi z 230 v prvaku)
tak zadna dalsi matematika prakticky nebyla.

Nicmene lidi, kteri potrebuji takto vysokou matematiky pri praci je
veeeelmi zanedbatelne procento (bude to jeste mene). Prakticky jde jen o
nejaka vyzkumna pracoviste. Bez ohledu na vzdelani je to vzdy jen o tom
jak casto s tou oblasti prijdete do styku. Onehda jsme nekde resili
vypocet objemu nejakeho rotacniho telesa - prestoze lidi kolem byli VS
tak nikdo nevedel, ze se to da spocitat urcitym integralem. Ja se sice
musel kouknout do Bartsche abych to spravne zintegroval, ale vedel jsem
aspon o co jde.
Na druhou stranu jsem zde resil nedavno zvedani toho bremene na zavesu.
Nejsem stavar, ale kamaraduv otec (uci na stavarne) mi pujcil stavebni
tabulky a na dve A5 nacmaral jak se pocitaji zavesy na nosniku a co a
jak je uvadeno v tabulkach a vecer uz jsem si spocital potrebne Icko na
ktere to zavesim.

Osobne jsem presvedcen, ze titul VS naprosto zdegradoval - vzdelani
zdevalvovalo - dnes chteji VS snad i na prodavacku do tabaku.

Radek Vicek