Re: TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

Karel Minarčík karel.minarcik na gmail.com
Neděle Duben 10 18:08:58 CEST 2011

Vtip je v tom, ze dnes se na mnoha a to i obycejna mista typu urednik,
vyzaduje vysoka skola. Spolecnost se akorat prizpusobila. Negativem ovsem je
ze titul nema takovou vahu jako kdysi. Je mnoho velmi schopnych
stredoskolaku, kteri nejen ze udrzi multimetr v ruce, ale treba umi i velmi
dobre programovat. Ovsem bez titulu je nikdo nechce. Znam osobne nekolik
takovych lidi, pracuji za 15 az 20 hrubeho, programuji v C/Delphi, navrhuji
slozite plosnaky, jeden si dalkove dodelava v 40letech vysokou, protoze bez
titulu jej nikde na slusnou pozici nevzali.
Na druhou stranu tady mame skutecne absolventy Bc. Ing. Mgr. Ph.D. jejichz
znalosti a dovednosti jsou hluboko pod ucebnim oborem. Po mesici je ve
fabrice presunou na jine misto, protoze zjistili ze jsou technicky
neschopni. Po par letech se z nich stanou sefove, manazeri s platem 4x
vyssim nez jejich technicky schopni kolegove. Takto uz to proste chodi, je
jen treba si zvyknout ze kdyz napr. nekdo ma Ing. titul z elektro, tak ani
ve skutecnosti ani nemusi znat ohmuv zakon.
KM