Vtip je v tom, ze dnes se na mnoha a to i obycejna mista typu urednik, vyzaduje vysoka skola. Spolecnost se akorat prizpusobila. Negativem ovsem je ze titul nema takovou vahu jako kdysi. Je mnoho velmi schopnych stredoskolaku, kteri nejen ze udrzi multimetr v ruce, ale treba umi i velmi dobre programovat. Ovsem bez titulu je nikdo nechce. Znam osobne nekolik takovych lidi, pracuji za 15 az 20 hrubeho, programuji v C/Delphi, navrhuji slozite plosnaky, jeden si dalkove dodelava v 40letech vysokou, protoze bez titulu jej nikde na slusnou pozici nevzali.<br>
Na druhou stranu tady mame skutecne absolventy Bc. Ing. Mgr. Ph.D. jejichz znalosti a dovednosti jsou hluboko pod ucebnim oborem. Po mesici je ve fabrice presunou na jine misto, protoze zjistili ze jsou technicky neschopni. Po par letech se z nich stanou sefove, manazeri s platem 4x vyssim nez jejich technicky schopni kolegove. Takto uz to proste chodi, je jen treba si zvyknout ze kdyz napr. nekdo ma Ing. titul z elektro, tak ani ve skutecnosti ani nemusi znat ohmuv zakon.<br>
KM<br><br><div class="gmail_quote">2011/4/10 pyjan <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:pyjan@tiscali.cz">pyjan@tiscali.cz</a>&gt;</span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex;">



  
  

<div bgcolor="#ffffff" text="#000000">
Dobrá je taky otázka <u>&quot;Co je to elektrický odpor (rezistance)&quot;</u><br>
nejčastější odpověď byla aplikace Ohmova zákona R=U/I, potom odpověď
keramické tělísko. Asi 2 % absolventů vědělo, že je to schopnost bránit
průtoku el. proudu. <br>
<br>
Slavomir Skopalik napsal(a):
<div><div></div><div class="h5"><blockquote cite="http://mid758DDCCE50E84469878A90A62E2267E1@toshiba2" type="cite">
  <pre>Dobry den,
pridam par postrehu, jenz jsem ziskal u pohovoru s obsolventy (a kratkych
pracovnich zkusenostech s nimi) UTB Zlin.

Pripad prvni.
Doktorand, jenz studoval automatizaci nedokozal napsat ani jednu
z rovnic primky, pouziti primky pro prepocet vystupu ADC (offset, faktor)
na skutecnou hodnotu bylo nad jeho sily (mel na to nekolik hodin +
internet).

Pripad druhy.
Cerstvy absolvent, diplomova prace napsana v jazyce C/C++, cena dekana
za vzornou praci. Pohovor cca 5 mesicu po obhajobe.
Otazka: Co znamena tento zapis (reakce na informaci o diplomce v C/C++):

char *c;

Odpoved: Nevim, nikdy jsem to nevidel.

Pripad treti:
Zadani: Zmer proud v obvodu (zdroj - kalibracni rezistor).
Reseni: Multimetr prepnul na mA a pripojil jej mezi + a -
stejne jako predtim voltmetr.

Vsichni byli inzenyri, nekteri predtim absolvovali eletro prumyslovku.

To jiz nemluvim o tom, ze drtiva vetsina absolventu neni schopna si precist
manual v AJ.

Neustale slevuji z pozadavku, uz mi staci, kdyz bude inzenyr ovladat
matematiku
zakladni zkoly, nicmene i tento pozadavek eliminuje cca 80% uchazecu.

Slavek

PS: Absolventi z VSB a VUT (jine skoly nedokazu posoudit) jsou na tom zatim
&quot;statisticky lepe&quot;.

PS2: Dobry dotaz take je, kolik ma byte bitu :).


<br></pre></blockquote></div></div></div></blockquote></div><br>