OT Kam nahlasit ukradene auto?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Duben 8 22:50:44 CEST 2011

> Jedina rozumna ochrana je auto pojistit. Aspon takove, ktere nekomu
> stoji za to ukrast nebo takove, ze jeho ukradeni zasadne nezamrzi. Ani
> jedno neni muj pripad takze ciste teoreticky ;-)
> Pokud jde o ochranu proti nastartovani, tak je zrejme ucinne reseni
> skryte ovladani rele pro nejaky dulezity system - paliv. cerpadlo,
> zapalovani... Zlodeji vetsinou maji svoji ridici jednotku takze nejaka
> karta, imobilizer atd. neni problem, ale tezko polezou pod auto resit,
> proc nejde cerpadlo. Jinak treba svoje auto otevru dratem behem 5ti
> [...]

Pojisteni jsem zaplatpanbuh (poprve v zivote) na tohle auto udelal. Co se tyka preruseni cerpadla, na to jsem si v minulem aute udelal udelatko s PICem, kde se musi pred nastartovanim prilozit na cca vterinu magnet ke skrytemu jazyckovemu rele. Fungovalo to skvele po celou dobu provozu minuleho auta (cca 10 let). Problem u techhle novych aut je to (jak mi alespon tvrdil servisak), ze pokud zapomenete blokovani odblokovat (a za ty roky vim, ze se to proste obcas ve spechu stane), ridici jednotka to vyhodnoti jako vaznou poruchu a v lepsim pripade se dostane do takoveho toho stavu na dojezd do servisu (ze auto je silne omezovane a sotva jede) a v horsim nedovoli vubec nastartovat.

Proto bych toto reseni chtel nahradit odpojenim servisniho konektoru, ktery IMHO pri kradezich ma pro zlodeje podstatny vyznam.

Jakub Serych