Slaby prijem DCF

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Pondělí Duben 4 05:28:43 CEST 2011

Analogové se točí ze dvou důvodů.
Po přerušení napájení nebo po vložení baterií se nastaví na 12:00 ( některé
na nejbližší násobek 4 hodin) a čekají na signál a po přijmutí "telegramu"
se seřídí.
Nebo když se seřizují. Některé těch pár vteřin doběhnou, některé se podle
toho jak jsou naprogramované točí dopředu až dosáhnou správného nastavení.
Dvojmotorové točí každou ručičkou zvlášť, jednomotorové si musí oběhnout
celé "kolečko", tj. běží malá i velká ručička zároveň.
Některé hodiny testují správný čas třeba každou hodinu, některé 1x za 24
hod.
Zase to záleží na vlastním programu seřizování. Některé analog hodiny se
musely nastavovat před poslední celou hodinu.

Hodiny, které by se točily při seřizování i dozadu jsem zatím ještě neviděl.

Ty digitální se vám nastavily až když chytily a ověřily správný "telegram".
Zase záleží na tom jak často si zapínají přijímač.

Jindra Polívka

From: "APA" <navrhpcb na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, April 04, 2011 2:08 AM
Subject: Re: Slaby prijem DCF

mám všude dcf hodiny (asi čtvery, 2 analogové ručičkové a 2 digitální,
jsou všechny asi 10 let staré) a většinou mi i chodí všechny, ale tak
1-2x do roka musím ty analogové nádražní hodiny dát k oknu, protože se
zběsile točí stále dopředu (holt neumí se zastavit nebo točit dozadu -
umí to dnešní kousky?), asi atmosférické vlivy...

ty digitální asi není problém, tam si toho ani nevšimnu ...

přitom ten jeden digi. budík se přehodil na letní čas teď asi až po 1
dni, ostatní byly ráno přepnuté...