Slaby prijem DCF

APA navrhpcb na gmail.com
Pondělí Duben 4 13:24:25 CEST 2011

já nevidím problém v tom, aby hodiny na chvíli stoply nebo zpomalily,
a ne aby obíhaly celé kolečko 12 hodin jen proto, aby se o půl minuty
posunuly zpět (to musí žrát baterku)...

Ty analogy co mám, se nastavují tak, že se nastaví na celou uplynulou
hodinu a zmáčkne se jediný existující štelovací čudlík na vteřinovku a
tím se nastaví i vteřinovka na celou, pak se rozběhnou a měla by se
nastavit po zachycení datagramu na správný čas  (posunout vpřed o 0-60
minut dopředu a tím je sesynchronizováno).

Ono to asi ani jinak nejde, analogové hodiny - strojek - evidentně
netuší a nemůže tušit, kolik hodin ukazuje (když ručičky jsou
mechanické), takže je to takové relativní, ale fungují 100% přesně a
můžu podle nich i dělat aukci (v posledních 5 vteřiných :-) - to i ty
hodiny v notebooku se rozcházejí víc, protože asi nemají tak častou
(denné) synchronizaci, ale jen za pár dní...

Takže tohle je ten starší jednodužší princip, ale až na pár výjimek
toi je bezobslužné rok až dva...

Proto jsem se ptal, jestli dnešní (nádražní hodiny - ty mé mají tak
38cm průměr :-) jsou už v něčem lepší a netřeba je štelovat na
poslední hodinu?