RE: Společnost versus firma - otázka filologická

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Září 30 16:07:26 CEST 2010

No, kdyz mam zivnostak a maje sice 3 deti nemam zadneho zamestnance(viz priklad nize :-))), tak se mozna muzu povazovat za firmu, ale za spolecnost (bez nejakych spolecniku) asi tezko. Ale je to jen muj laicky nazor, cestinar nejsem.

Jakub Serych

________________________________
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Poucha
Sent: Thursday, September 30, 2010 3:11 PM
To: 'HW-news'
Subject: OT: Společnost versus firma - otázka filologická

Právě jsem dokončil korekturu článku, kde je naprosto zmotáno "společnost" a "firma". To mě vyprovokovalo k napsání tohoto příspěvku, i když je OT. Ale je zde plno lidí, kteří také píší různé články.

 Často se "firma" a "společnost" zaměňuje, přesto je zde podle mne významový rozdíl.  Držím se v textech pravidla, že "firma"  odpovídá "příjmení", a "společnost" odpovídá "pan".

Tedy:
Dům pana Nováka.  Budova společnosti Papouch. (Nikoli firmy).
Pan Novák má 3 děti. Společnost Papouch má 30 zaměstnanců.

Ale:
Příjmení jsou v seznamu napsána tučně. Firmy jsou v seznamu napsány tučně.

Zajímal by mě názor obecenstva... Děkuji.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com<mailto:papouch na papouch.com>

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269