OT: cerpadlo

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Pondělí Září 27 11:19:22 CEST 2010

U techto cerpadel se predpoklada, ze jsou uplne ponorena, a to minimalne ze
tri duvodu:
1. nemaji samonasavaci schopnost, tzn. musi byt uplne zaplavena. Pokud tomu
tak neni, v prostoru rotoru se vytvori vzduchova bublinka a cerpadylko se
"nechyti".
2. jsou vodou mazana a
3. predevsim chlazena.
 Cerpadlo v puvodnim dotazu ma vysku cca 10 cm, tzn ze v hloubce 4 cm
dochazi k uvedenemu zavzdusnovani a pravdepodobne by  pri trosku delsim
provozu shorelo.
Navic ma vytlak 5 metru, pouziva se v karavanech, kdezto ty Eheimy maji
vytlacnou vysku od 0,5 do max. 2 metru
Vladimir

Myslíte, že Eheim 600 si poradí i s vodní hladinou cca 2 - 3cm ? Nikde jsem
nenašel kolik musí být minimální výška hladiny.

Miloš
----- Original Message -----
From: Ondrej
To: HW-news
Sent: Sunday, September 26, 2010 10:25 PM
Subject: Re: OT: cerpadlo

Mě se také u čerpadla stává, že běží třeba minutu po startu jakoby naprázdno
(čerpá minimum vody) a až pak se chytí na plný výkon - možná by tedy stačilo
počkat (ale mám uzavřený okruh). Ohledně 12V čerpadla bych se podíval po
čerpadlech k vodnímu chlazení pro PC (dá se k nim najít i testy
výtlaku/průtoku), která jsou většinou ponorná i průtoková - např. Eheim nebo
Laing jsou celkem kvalitní:
http://www.alphacool.cz/category.aspx?arg0=010604& .

OH