RE: LHC - udávání luminosity ?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Květen 15 20:55:18 CEST 2010

Ten treti zapis je IMHO skutecna fyzikalne vyjadrena luminosita, a chapu to tak, ze to znamena kolik protonu by proletlo za jednu sekundu svazkem o dane luminosite, kdyby mel prurez centimetr ctverecni.

Ty prvni dva zapisy IMHO souviseji s poctem srazek za sekundu. Prvni chapu jako stredni dobu mezi srazkami a to druhe jako frekvenci srazek. Myslim ze jejich smyslem je priblizit silene fyzikalni hodnoty beznym lidskym predstavam a skutecnostem v detektorech. Pravdepodobnost srazek navic zrejme zavisi i na mnoha dalsich faktorech nez je jen pouha fyzikalni luminosita.

Ale mozna jsou me predstavy uplne mimo. Kazdopadne se to krasne rozjizdi :-)

Jakub Serych