Re: RE: Prakticka presnost GPS

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Úterý Březen 16 23:55:46 CET 2010

> U ciste GPS pri dobrem chipsetu je mozne pocitat s kruhem tak do 10m max. Kdyz
> jsou slusne podminky (malo odrazu signalu a dobry vyhled na druzice, je to v
> nasich zemepisnych sirkach kolem 6-8m.

Tohle je hodnota přesnosti, kterou mi vrací stařičký Garmin Etrex. Pokud vím, tak to ale znamená, že naměřená hodnota je v okruhu 6-8m na 50%.

> Pokud to navic umi nejaky Augmentacni
> system, je to jeste o neco lepsi a hlavne dlouhodobe stabilnejsi.

Pokud GPS přijímá WAS, což je v Evropě systém EGNOS, je rozdíl přesnosti velmi výrazný. WAS totiž sdělí GPS přijímači mapu spoždění signálu ionosférou, takže přijímač je schopen zkorigovat spoždení signálu podél jeho cesty od satelitu k přijímači pro každý satelit zvlášť.

Vojta Bubník