znovu LCD TV s LED podsvícením....

Václav Ovsík vaclav.ovsik@gmail.com
Sobota Březen 13 23:54:25 CET 2010

Ja se pripojuji s negativnim nazorem na plazmu.
Pred vanoci jsem resil take novou TV a byl jsem nahlodan nazory, ze
plasma ma preci jen dokonalejsi obraz, lepsi cernou a uz nova plasma
nezere jako ty starsi a pod.

Takze jsem zakoupil pres Inet Panasonic TX-P42G15E. Predevsim me prislo
vtipne DVB-S2 primo v televizi. Cena byla neco po 30kKc jestli si dobre
pamatuji.

Po tydnu jsem ji odvezl zpet do obchodu a uvedl (ackoliv to nebylo treba
pochopitelne) tyto duvody:

    Je mi velmi líto, ale tento TVP nesplnil moje očekávání v možnostech
    připojení k počítači (zřejmě o něco nižší rozlišení než 1920x1080
    - ořezané zobrazení), blikání - zejména na souvislých plochách,
    cukání pohyblivých scén (špatná plynulost), poměrně vysoký odběr
    (značně vyšší než je deklarováno jako typický příkon ve
    specifikacích). Musím zkonstatovat, že jsem výběr hrubě podcenil
    a zřejmě se člověk nevyhne mnoha dennímu studování informací
    a jejich ověření ve skutečnosti, než si vybere TVP.

To DVB-S2 jsem bohuzel ani nezkusil, protoze se televize nedostala
z prace domu a v praci jsem nemel DVB-S. Jeste k te spotrebe merene Lidl
wattmetrem - pri pomerne uspornem nastaveni obrazu sla spotreba stejne
ke 300W. Televize mela na zadech 4 vetraky a i tak byla pomerne horka.

Zavazoval jsem pak pri druhem vyberu LED. Nakonec jsem si v diskuzich
precetl pochvalne reference na B radu Samsungu a priklonil se k LCD
s CCFL. Zakoupil za cca 20kKc Samsung LE40B650 a jsem naprosto spokojen.
Spotreba na usporny rezim do 90W (s LED by to asi lepsi nebylo). Obraz
z PC bez orezu. Obraz klidny stabilni a ostry (narozdil od plazmy). Jede
v tom Linux do kteryho se mohu pres SamyGo nalogovat telnetem, pres NFS
pripojit disk z pocitace a prehravat z nej. Ten interni prehravac
prehrava bez problemu FullHD video. Prehravat lze stejne z disku
pripojeneho na USB (podporovany jsou vybrane formaty). Ten pitomej
Panasonic neumel prehrat vice jak normalni PAL 720x576!

Teda ja doporucuju rozhodne LCD po zkusenosti s Panasonicem. Ruzne keci
NeoPDP 600Hz je bohapuste oblbovani. Neco v tom Panasonicu podelali,
protoze obraz cuka. V Electroworldu mi to ukazoval prodavac na demo
videu na kramu. Jelo auto v dalce po ceste zleva doprava. Jedina
televize co to neprehravala plynule byl ten Panasonic - auto jelo
priskoky. Lide z Panasonicu privolani k vysvetleni rekli, ze je to
signalem. Nedokazali ovsem vysvetlit, proc s tim jine tel. problem
nemaji.

Mozna plasmy od jineho vyrobce na tom budou lepe, nevim.

--
Zito