Fwd: Fwd: LHC - jak vzniká "Vistar" ?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Sobota Březen 6 09:56:26 CET 2010

vo vnutri sa to refreshuje rychlejsie, ked sa na to pozeras z vonku tak
sa to refreshuje len raz za par sekund.
Televizny rozvod sa stale pouziva lebo je naozaj online a bez
oneskorenia, co sa u tych pocitacovych streamov neda vzdy garantovat.
Supercyklus je skupina cyklov ktore sa opakuju. Az po SPS su to nasobky
1.2s co je dlzka cyklu PS, inymi slovami PS dokaze dodat castice kazdych
1.2 sekundy. Cele sa to potom posklada tak aby bol kazdy user spokojny.
Napriklad SPS potrebuje pre fixed target experimenty dve naplne z PS, a
potom dalsich ~9 sekund urychluje. PS medzi tym dokaze obsluzit dalsich
5-7 userov.
U zvazkov pre LHC potrebuje SPS 1 az 5 po sebe nasledujucich naplni ale
potom ked je LHC uz plne tak netreba ziadne castice nasledujucich 12
hodin (ked vsetko funguje :-)).
Pred 20 rokmi trvalo 2 dni kym sa preprogramoval obsah supercyklu, pred
par rokmi to bolo niekolko hodin a teraz (minimalne u SPS) sa to robi
doslova on the fly, podla toho ci treba plnit lhc alebo nie
b.