Protokol dialkoveho ovladania autoradii Kenwood? PRVY USPECH

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Červenec 26 01:48:29 CEST 2010

Dnes som dokoncil finalnu verziu, snad sa to niekomu hodi aspon ako
inspiracia (o jednom viem :-)
Vsetko som dal opat na web (aj video z auta):
http://www.wmail.sk/~miroslav.sinko/konstrukcie/AVR-kenwood-remote/hotovo
Nakoniec stacil ATtiny13 na frekvencii 1.2MHz (9.6MHz, CKDIV8). Kod ma
tesne pod 400B. Generovanie povelov som prerobil podla stranky
http://www.angelfire.com/nd/maza/kenwood.html
predsa len ciselne hodnoty kodov su rozumnejsie, ako popis pulz-pulz-medzera..
Ovladat je mozne prostrednictvom IR LED-ky alebo priamo cez vyvedeny
kablik dialkoveho ovladania z radia. V prvom pripade sa generuje nosna
pre LED, v druhom nie. Treba pouzit prislusny program. V zdrojakoch
som to vyriesil podmienenym prekladom, hexy som prilozil oba.
Funkcie su nasledovne:
-hlasitost +/- s autorepeatom pri drzani (po stlaceni sa posle 1
povel, potom je kratka pauza a nasleduje rychle opakovanie povelu).
-mute (bez autorepeatu :-) zvysne povely tiez)
-hladanie dopredu/dozadu (jedna sa o rovnaky povel, ako sa deje pri
stlaceni joysticku na radiu vpravo/vlavo, t.j. podla nastaveni v radiu
prehladava pasmo, alebo skace po predvolbach)
-skok na 1. predvolbu (tuto som nevedel, aku funkciu dat na posledne tlacitko..)
Priradenie funkcii k tlacitkam je si mozno v zdrojaku zmenit, kody su
tam uvedene pre vsetky funkcie, ktore su popisane na webe + dalsie,
ktore som objavil jednoduchym skusanim.
Schemu som dal tiez na web (je tam png obrazok, aj zabalena .sch pre
eagle 5.x free). Plosak som nenavrhoval. Ako vidno na fotkach, spachal
som to na univerzalnej doske a vlozil do skratenej krabicky od
tic-tacov :-)

miro

PS: na webe so zapojenim odporoveho delica s tlacitkami na volante su
naozaj prehodene +/- volume:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/pilotyca.htm
Clovek v dnesnej dobe nemoze verit ani sebe samemu, tak som funkcie
tlacitok naprogramoval podla webu a nie podla svojho merania (predsa
len starsieho data). Vyvijal som to doma na stole, 6 tlacitok s
rovnakymi odpormi som si urobil na kusku univerzalky, volant som
neodmontovaval   ...a tak som sa v aute prekvapil a skoncilo to takto:
http://www.wmail.sk/~miroslav.sinko/konstrukcie/AVR-kenwood-remote/hotovo/DSC08496_resize.JPG

Dňa 21.7.2010, Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com> napísal(a):