[OT] Jako knihu - Visual Studio

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Úterý Leden 26 19:34:14 CET 2010

Jasne, rad se podelim:) Hodim 2 zduvodneni: proc .NET oproti
'tradicnimu pristupu a proc C# a ne jiny jazyk.

Takze duvody pro mne proc .NET:
-nemusim se starat o memory management. (ze zacatku byl problem si
zvyknout, ze nedelam free/delete, ale ma to neco do sebe). Kdo tvrdi,
ze nemel nikdy memory leak tak nebo psal jen male psouky nebo lze nebo
je tam ma porad a ani o tom nevi (prosim bez flame. Kdo se citi
vyjimkou - nebudu se s nim hadat.)
-nemohu si zpusobit problemy 'cmaranim si po pameti'. V podstate
podobne jako v minulem bode. Kdo tvrdi, ze se mu nestalo...
-typova kontrola dana primo runtimem (mimo typovou kontrolu od kompilatoru)
-vykon (krome startu aplikace - ten je pro mne nepodstatny) jako
nativni aplikace
-stejne prostredky pro server/klient/mobilni-klient(drobna omezeni -
da se s tim zit).
-BINARNI prenositelnost hotoveho kodu nezavisle na procesoru (mobilni
aplikace bezne prenasite mezi mobilnimi zarizenimi s ruznymi CPU, uz
jsem si je spoustel i na PC)
-TEORETICKY- z doslechu od cloveka, ktery to dela - bezproblemove
pouziti na linuxu v Mono (nevim jak klient - dotycny delal serverovou
cast)
-dobre vyvojove prostredky, uz hodne informaci na netu
-propracovany system vyjimek (ano, ma i mouchy, ja vim) misto
prachbidnych chybovych kodu, ktere se s oblibou ignoruji
-bohaty balik knihovnich funkci zjednodusi zivot (hlavne v oblastech
(muj pripad) TCP/IP, databaze - jiny vyuzije jine)
Dodam taky par (co mne narychlo napadne) proc NE:
-velke pametove naroky (klidne 20M na 'prazdny program'). Pro service
neni problem (kolik jich na serveru pisu, ze). Pro moje klientske
aplikace taky neni problem (specializovane veci, nic dalsiho v te dobe
nebezi). Nestesti je, kdyz to pouzije vyrobce notasu na ty nesmysly co
pak bezi 'v liste'. Kdyz se tam razem spousti 30 pidiaplikaci, ale
kazda veme 20M...
-clovek si musi (do zacatku) zvyknout na zmenu mysleni (trochu)

A proc C# a ne neco jine?
-C++ ma sice mirne vetsi moznosti, ale 1) potreboval jsme je zatim jen
asi 3x, 2) musim se starat o mnohem vice veci nez v pripade jinych
jazyku. V tech vyjimecnych pripadech kdy to potrebuji, tak samo
pouzivam C++, ale moc lidi to asi nepotrebovalo...
-VB.NET je (jak jen to rict slusne) shit. Co si mam myslet o jazyku,
ktery mi dovoli napsat prirazeni retezce (String) do ciselne promenne
(treba Int32) a pak to kontroluje/konvertuje za behu... No fuj:( Umele
vnaseni globalnich promennych, nemoznost nekterych konstrukci (treba
definovani operatoru - ja vim, blblost, ale obcas se hodi)
-J# a dalsi neznam. Ale je k tomu mnohem mene informaci dostupnych -
coz zamrzi, kdyz mas problem.
-C# ma sice (pro mne naprosto nepochopitelne, jelikoz je to jazyk
vytvoreny specialne pro .NET) nekolik omezeni vuci tomu, co vse
umoznuje .NET, ale neni jich moc.
-zabudovana podpora pro generovani programove dokumentace (kdyz pisete
knihovnu, k nezaplaceni). Ja vim, jsou prostredky typu doxygen. Ale ta
podpora primo v prekladaci je velmi mila (vcetne intelisense)

To je co mne ted napada. Treba to pomuze i nekomu dalsimu. Jsou to
moje nazory a NEMUSI BYT SPRAVNE
Marek