Dobijite baterku v aute?
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Středa Prosinec 15 14:10:48 CET 2010
ono zas tak nezáleží na způsobu jízdy, alternátory dobíjejí už téměř od
volnoběžných otáček. Hlavně záleží na dobíjecím napětí a na baterce.
Když jsem měl ještě Š120 už s tranzistorovým regulátorem (starší měly
vibrační relé), bylo dobíjení nastavené na 14V a hned první zimu jsem
nenastartoval. Do regulátoru jsem si dodělal závislost napětí na
teplotě. V létě ve vedru to mělo 13,8 a v zimě až 14,5V. Neměl jsem
problém ani s úbytkem vody, ani s vybitou baterkou v zimě. Předpokládám
že novější auta už mají tu regulaci rozumnější. U Favorita jsem se do
regulátoru nedostal a někdy jsem v zimě musel baterku dobít. Dneska jsou
baterky Ca/Ca, při nabíjení snesou větší napětí bez plynování. Jestli s
tím počítají regulátory v autech, netuším. Ve Felicii jsem baterku
dobíjet nemusel - jezdím většinou jen po městě. Když u závor vypnu
motor, vypnu i světla. Myslím že tohle mnozí nedělají a pak se diví :-)
Jinak účinnost dobíjení v mrazu bude asi hodně nízká.
Anděl
Dne 15.12.2010 13:42, gatilo napsal(a):
> 15.12.2010, 13:37:34
>
> Rekneme, ze startovani trva 10s pri odberu 200A. Pokud nasledne jedete
> 10 min, pak na dobiti staci proud 200/60 = 3,5A, po zapocteni ucinosti
> dobijeciho procesu cca 5A.
> Jestli je tech 5A k dispozici zalezi na mnoha faktorech jako je stari
> auta, jeho technicky stav, zpusob jizdy, zapnute spotrebice atd.
>
> S pozdravem Pavel
> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Michal Gregor napsal:
>
Další informace o konferenci Hw-list