Dobijite baterku v aute?

Středa Prosinec 15 14:10:48 CET 2010

ono zas tak nezáleží na způsobu jízdy, alternátory dobíjejí už téměř od
volnoběžných otáček. Hlavně záleží na dobíjecím napětí a na baterce.
Když jsem měl ještě Š120 už s tranzistorovým regulátorem (starší měly
vibrační relé), bylo dobíjení nastavené na 14V a hned první zimu jsem
nenastartoval. Do regulátoru jsem si dodělal závislost napětí na
teplotě. V létě ve vedru to mělo 13,8 a v zimě až 14,5V. Neměl jsem
problém ani s úbytkem vody, ani s vybitou baterkou v zimě. Předpokládám
že novější auta už mají tu regulaci rozumnější. U Favorita jsem se do
regulátoru nedostal a někdy jsem v zimě musel baterku dobít. Dneska jsou
baterky Ca/Ca, při nabíjení snesou větší napětí bez plynování. Jestli s
tím počítají regulátory v autech, netuším. Ve Felicii jsem baterku
dobíjet nemusel - jezdím většinou jen po městě. Když u závor vypnu
motor, vypnu i světla. Myslím že tohle mnozí nedělají a pak se diví :-)
Jinak účinnost dobíjení v mrazu bude asi hodně nízká.
Anděl