Dobijite baterku v aute?

Středa Prosinec 15 13:52:15 CET 2010

2010/12/15 gatilo <gatilo na centrum.cz>:
>  15.12.2010, 13:37:34
>
> Rekneme, ze startovani trva 10s pri odberu 200A. Pokud nasledne jedete
> 10 min, pak na dobiti staci proud 200/60 = 3,5A, po zapocteni ucinosti
> dobijeciho procesu cca 5A.
> Jestli je tech 5A k dispozici zalezi na mnoha faktorech jako je stari
> auta, jeho technicky stav, zpusob jizdy, zapnute spotrebice atd.

Záleží mj. i na řešení regulace dobíjení v autě a například u prvního
favorita byly otáčky alternátoru na volnoběh tak malý, že to na
dobíjení nestačilo. Když se mi t.č. vybila baterie, že se startér
sotva točil, ale přesto to chytlo (dobrý stroj, novější auta při
vybitý baterii prostě nesepnou startér, přestože na centrální zamykání
napětí ještě stačí), tak se mi na volnoběh vypínalo rádio, jak moc
pokleslo napětí v síti ;-)

P.K.