Dobijite baterku v aute?

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Prosinec 15 14:32:52 CET 2010

Hmm zajimave - co vim (i z vlastni zkusenosti - mel jsem ji 6 let jednu
z poslednich r.v.2000) tak felicie je na dobijeni naprosto tragicka.

Kdyz jsem jezdil kazdej den tak nebyl problem - stacilo ale tejden
nejezdit a uz byla v haji. Proste nebyla nabita tak aby vydrzela tyden
stat na mraze a natocit auto. Takze jsem po 6 letech mel treti baterii -
tu treti mam dodnes doma protoze za ty dva mesice ji felicie nestihla
znicit.

Je to ostatne videt i na svetlech a vetraku kdyz date nohu z plynu.
Okamzite pohasnou svetla a vetrak fouka na polovinu.

Na passatu a ani ted na berlingu jsem baterii nikdy neresil. To jen k
puvodnimu dotazu. Berlingo 2.0 Hdi mam 4 roky a kupoval jsem tam novou
baterii 66Ah a nedavno jsem ji po tech letech vytahnul a promeril.
Naprosto bez problemu nabita na cca 70% kapacity coz odpovida zhruba
napeti na regleru 14.4V co mam za jizdy. Typicky rezim je 2x5.5km (15
minut) do prace kazdy den a o vikendu cca 2x25km. Pouzivam jeste v
mrazech co jsou ted kazde rano naftoveho bufika co si vezme tak 50-80W
po dobu pul hodiny.

Radek Vicek