RE: OT: Mobil je jinde, než já, ale nevím kde

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Čtvrtek Duben 15 13:30:23 CEST 2010

Je to trosku jinak. Kradeze MT patri mezi tzv. drobnou kriminalitu a vazne
nijak neovlivnuji statistiky zlocinosti typu hospodarska kriminalita natoz
vrazdy.
Stejne tak není pravda, ze je odhalovani kradeze MT snadna záležitost, není,
prave naopak.
Popisme si to na modelovme pripade. Ukradnou vam mobil rekneme v cene 10k
Kc, vcera koupeny, spolu s doklady , celkem jedno zda z auto nebo vam
vycoruji byt a nic jineho nevezmou, pachatelem bude sokro jiste bud cikan
nebo narkoman, nebo samojediny cikansky narkoman, je to statisticky
nejpravdepodobnejsi u kradezi z aut ci na ulici jednoznacne.
Zajdete na policii a ceka vas tak dvou az 4 hodinove sepisovani protokolu a
dokladani dokladu od tel atd. pokud to bude provedeno kradezi vloupanim tak
prijedou hosi z kriminálky a zaser.. vam auto, byt technickými prosteedky na
snimani otisku prstu atd.
Vy si zablokujete tel., pripadne karty, doklady atd.
Telefon se dostane tzv. do patrani tedy do databaze kterou sleduje zvlastni
policejni utvar a na zaklade soudniho prikazu je pozadan operator vasi SIM,
aby sledoval kartu  respektive spise vsichni operatri, aby sledovali IMEI
vaseho telefonu. Zhruba po mesici dostane tento policejni utvar svodku z
ktere se pokud mate stesti dozvi, ze ve vasem telefonu je nejaka jina karta
a ze se z ni nejcastěji telefonuje v nejake oblasti. No jo, ale karta bude
bud Go nebo Twist podle toho k jakemu klanu prislusny novy cikansky majitel
patri a k tem nejde priradit zadny konkretni dezo. Policista, který ma vec
nestarosti muze na dany telfon zkouset volat, ale podle internich predpisu k
tomu muze pouzit pouze pluzebni mobil a vsechny policejni mobily mají skryte
ID a naopak vsichni cikani a jiné nekale zivly jiz od zhruba 4. roku veku
vedi, ze benga mají skryte ID a s bergama se netelefonuje. Policista to tedy
bude zkouset zhruba tak mesic , pricemz intenzita bude primo umerna jeho
nadseni pro policejni praci. Pokud pujde o vetsi pripad, tedy napriklad
vloupani do bytu , kde vznikla skoda vetsiho rozsahu, muze policista dostat
povoleni a seznam ostatních cisel na které se volalo ze stejného telefonu a
muze se pokouset volat i na ne, v nadeji, ze nekdo shodi ci je nove cislo
xyz, ale nejspis to budou opet go a twist lidi z klanu. Suma sumarum nic se
nevysetri a pripad se odlozi.

Pokud mate smulu tak vam dotycny nez kartu kbloknete protoci klidne 12 litru
na rozhovor s rodinou v UK, Kanade ci do budoucna snad Vatikan (uz ted mi je
lito svateho stolce). Pokud je ten kdo to cornul znalec a vy mate tel. u
Vodafonu tak se vam klidne muze stat, ze si s vasimi doklady a puvodni
kartou klidne udela novy pausal na vas  na nem vytoci dalších x tisíc atd.

Vynechavam, ze se vas policie bude snazit presvedcit, ze cena tel. je pod 5k
Kc a nejde o trestny cin.
Pokud vam protoci nejake prschy na druhpu kartu,kterou si udelaji na zajde
udaju z vasich dokladu, tak se toto bude setrit separatne , protože pachatel
nemusi byt stejny:-)
atd.
Pokud clovek vi jak funguje CZ policie uvnitr, tak je to az k placi a je
radost zde byt zločincem.

PN