Renault Thalia

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Čtvrtek Listopad 19 00:59:56 CET 2009


Co k tom rict? Pred tim Land Roverem jsem mel Hondu Prelude, 2.0i DOHC, 
104kW, 0-100km/h papirove za 7.2 (realne asi o dve desetinky horsi, lip jsem 
to nikdy nezajel), top speed 214 (policejni radar na nocni D1 :o), takze to 
presednuti do "lenocha" byl trochu sok, ale byla to moje svobodna volba - a 
nelituju.

Krome toho, ze mam optimalni cestovni rychlost 90km/h (na dalnici v pravem 
mezi kamionama, klidek, pohoda, zadnej spech) a ze uz nejezdim zavodit na 
letiste, tak sama pozitiva (rozhled, prostupnost terenem, odolnost - a 
jezdim za stejnych deset na sto, jako s tou Hondou :)

No a ta Fabie je na tom dynamikou podobne, pomer vahy a vykonu je 
srovnatelny, takze celkem nemam duvod ke stiznostem, jsem na to zvykly. Jen 
se hure parkuje v prikopu :)

No a kdyz si clovek zvazi takovou S105, tak se dostane k podobnemu pomeru - 
a kolik jich jezdilo a jeste jezdi, takze bych to tak uplne zase 
nezavrhoval. Moje volba by byla asi malicko jina, ale chapu, ze to auto muze 
leckomu vyhovovat. Nemluve o tom, ze mam vybornou skorotchyni (jak si kdo 
ustele :).

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 19, 2009 12:36 AM
Subject: Re: Renault Thalia


Ze si podobnou silenost pochvaluje tchyne je jeste pochopitelne, polovina 
lidstva bezproblemu odhasuje, ze tchyne nejsou lidi, ale u chlapa s 
technickym zamerenim se tomu docela divim.

2.5tunove auto v automatu a k tomu motor 84kW je zoufale malo, mam 1.7t s 
sestivalcem 150kW a je to tak akorat.

K 1.2 HTP, je to zoufaly pokus o motor, ktery konstruovali ekonomove VW, 
vedeni asi zmatlo, ze v CR je ekonom take ing.
Motor vznikl tak, ze 4 valcovemu motoru 1.6  amputovali jeden valec. Nicmene 
podobny pristup vede k motoru, ktery nezvlada zakladni momenty, tak hosi 
pridali protibezny vyvazovaci hridel, cimz vyrobili trivalec s rotacni 
hmotou vyssi nez ma puvodni ctyrvalec. Motror, ktery ma maximum  skoro pri 
5k ot/min a zoufaly kroutici moment pri nizkych otackach, zkratka motor, 
kteremu nedela problem chcipnout pri rozjezdu a pokud chcete vyuzit jeho 
vykon musite jej utocit do bezvedomi.
Zkratka pokud parafrazuji jednoho ceskeho umelce, ona je to sra.ka, ale 
udelame tomu reklamu a lidi to koupej.

O posledni verzi Fabie si myslim sve, ale je to otazka vkusu tak to nechme 
stranou,ale motor to je zoufaly.

Tom






>Skorotchyne si poridila Fabii Combi 1.2 HTP a docela si to pochvaluje, mimo
Prahu jezdi kolem peti, v Praze tak o litr vic.

Minuly tyden jsem byl nuceny si to pujcit a dost jsem se divil (po tom, co
jsem o tomhle motoru slysel), ve srovnani s tim mym tankem (2.5 tuny,
2.5tdi, 84kW, automat) je to o neco zivejsi, jen k podvozku bych mel nejake
vyhrady (podelne koleje a nektere pricne nerovnosti se tomu trochu nelibej,
rizeni je lehke a ostre jak u motokary a tak - ale to muze byt moje
deformace z rizeni toho tanku).

Kazdopadne 2x cca 150km (na otocku) bez zavaznych vyhrad a bez toho, ze bych
si na to musel nejak dlouze zvykat, ani zada nenadavaly, jen me chytala krec
do ruky - jsem zvykly na silnejsi venec.

Jo - a v tom aute je zoufale malo odkladacich prostoru (nebo jsem zvyklej na
extremni rozmazlovani).

Pavel Kutina
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



More information about the Hw-list mailing list