Renault Thalia
Pavel Kutina
hw@prelude.cz
Čtvrtek Listopad 19 00:59:56 CET 2009
Co k tom rict? Pred tim Land Roverem jsem mel Hondu Prelude, 2.0i DOHC,
104kW, 0-100km/h papirove za 7.2 (realne asi o dve desetinky horsi, lip jsem
to nikdy nezajel), top speed 214 (policejni radar na nocni D1 :o), takze to
presednuti do "lenocha" byl trochu sok, ale byla to moje svobodna volba - a
nelituju.
Krome toho, ze mam optimalni cestovni rychlost 90km/h (na dalnici v pravem
mezi kamionama, klidek, pohoda, zadnej spech) a ze uz nejezdim zavodit na
letiste, tak sama pozitiva (rozhled, prostupnost terenem, odolnost - a
jezdim za stejnych deset na sto, jako s tou Hondou :)
No a ta Fabie je na tom dynamikou podobne, pomer vahy a vykonu je
srovnatelny, takze celkem nemam duvod ke stiznostem, jsem na to zvykly. Jen
se hure parkuje v prikopu :)
No a kdyz si clovek zvazi takovou S105, tak se dostane k podobnemu pomeru -
a kolik jich jezdilo a jeste jezdi, takze bych to tak uplne zase
nezavrhoval. Moje volba by byla asi malicko jina, ale chapu, ze to auto muze
leckomu vyhovovat. Nemluve o tom, ze mam vybornou skorotchyni (jak si kdo
ustele :).
Pavel Kutina
----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 19, 2009 12:36 AM
Subject: Re: Renault Thalia
Ze si podobnou silenost pochvaluje tchyne je jeste pochopitelne, polovina
lidstva bezproblemu odhasuje, ze tchyne nejsou lidi, ale u chlapa s
technickym zamerenim se tomu docela divim.
2.5tunove auto v automatu a k tomu motor 84kW je zoufale malo, mam 1.7t s
sestivalcem 150kW a je to tak akorat.
K 1.2 HTP, je to zoufaly pokus o motor, ktery konstruovali ekonomove VW,
vedeni asi zmatlo, ze v CR je ekonom take ing.
Motor vznikl tak, ze 4 valcovemu motoru 1.6 amputovali jeden valec. Nicmene
podobny pristup vede k motoru, ktery nezvlada zakladni momenty, tak hosi
pridali protibezny vyvazovaci hridel, cimz vyrobili trivalec s rotacni
hmotou vyssi nez ma puvodni ctyrvalec. Motror, ktery ma maximum skoro pri
5k ot/min a zoufaly kroutici moment pri nizkych otackach, zkratka motor,
kteremu nedela problem chcipnout pri rozjezdu a pokud chcete vyuzit jeho
vykon musite jej utocit do bezvedomi.
Zkratka pokud parafrazuji jednoho ceskeho umelce, ona je to sra.ka, ale
udelame tomu reklamu a lidi to koupej.
O posledni verzi Fabie si myslim sve, ale je to otazka vkusu tak to nechme
stranou,ale motor to je zoufaly.
Tom
>Skorotchyne si poridila Fabii Combi 1.2 HTP a docela si to pochvaluje, mimo
Prahu jezdi kolem peti, v Praze tak o litr vic.
Minuly tyden jsem byl nuceny si to pujcit a dost jsem se divil (po tom, co
jsem o tomhle motoru slysel), ve srovnani s tim mym tankem (2.5 tuny,
2.5tdi, 84kW, automat) je to o neco zivejsi, jen k podvozku bych mel nejake
vyhrady (podelne koleje a nektere pricne nerovnosti se tomu trochu nelibej,
rizeni je lehke a ostre jak u motokary a tak - ale to muze byt moje
deformace z rizeni toho tanku).
Kazdopadne 2x cca 150km (na otocku) bez zavaznych vyhrad a bez toho, ze bych
si na to musel nejak dlouze zvykat, ani zada nenadavaly, jen me chytala krec
do ruky - jsem zvykly na silnejsi venec.
Jo - a v tom aute je zoufale malo odkladacich prostoru (nebo jsem zvyklej na
extremni rozmazlovani).
Pavel Kutina
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
More information about the Hw-list
mailing list