Re: Renault Thalia

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Listopad 19 00:36:50 CET 2009

Ze si podobnou silenost pochvaluje tchyne je jeste pochopitelne, polovina lidstva bezproblemu odhasuje, ze tchyne nejsou lidi, ale u chlapa s technickym zamerenim se tomu docela divim.

2.5tunove auto v automatu a k tomu motor 84kW je zoufale malo, mam 1.7t s  sestivalcem 150kW a je to tak akorat.

K 1.2 HTP, je to zoufaly pokus o motor, ktery konstruovali ekonomove VW, vedeni asi zmatlo, ze v CR je ekonom take ing.
Motor vznikl tak, ze 4 valcovemu motoru 1.6  amputovali jeden valec. Nicmene podobny pristup vede k motoru, ktery nezvlada zakladni momenty, tak hosi pridali protibezny vyvazovaci hridel, cimz vyrobili trivalec s rotacni hmotou vyssi nez ma puvodni ctyrvalec. Motror, ktery ma maximum  skoro pri 5k ot/min a zoufaly kroutici moment pri nizkych otackach, zkratka motor, kteremu nedela problem chcipnout pri rozjezdu a pokud chcete vyuzit jeho vykon musite jej utocit do bezvedomi.
Zkratka pokud parafrazuji jednoho ceskeho umelce, ona je to sra.ka, ale udelame tomu reklamu a lidi to koupej.

O posledni verzi Fabie si myslim sve, ale je to otazka vkusu tak to nechme stranou,ale motor to je zoufaly.

Tom

>Skorotchyne si poridila Fabii Combi 1.2 HTP a docela si to pochvaluje, mimo
Prahu jezdi kolem peti, v Praze tak o litr vic.

Minuly tyden jsem byl nuceny si to pujcit a dost jsem se divil (po tom, co
jsem o tomhle motoru slysel), ve srovnani s tim mym tankem (2.5 tuny,
2.5tdi, 84kW, automat) je to o neco zivejsi, jen k podvozku bych mel nejake
vyhrady (podelne koleje a nektere pricne nerovnosti se tomu trochu nelibej,
rizeni je lehke a ostre jak u motokary a tak - ale to muze byt moje
deformace z rizeni toho tanku).

Kazdopadne 2x cca 150km (na otocku) bez zavaznych vyhrad a bez toho, ze bych
si na to musel nejak dlouze zvykat, ani zada nenadavaly, jen me chytala krec
do ruky - jsem zvykly na silnejsi venec.

Jo - a v tom aute je zoufale malo odkladacich prostoru (nebo jsem zvyklej na
extremni rozmazlovani).

Pavel Kutina