OT: Keramické nože

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Listopad 2 08:28:46 CET 2009

Mam dva noze od Kyocery a jsou to dobre noze, ale nejsou holt na vsechno
- mam jeden santuko a pak jeden mensi univerzal a na krajeni zeleniny
nebo masa jsou skvele. Pokud chci delat neco co vyzaduje univerzalnejsi
pristup - treba vykuchani a priprava ryb tak sahnu vzdy po kovovych
nozich. Na keramickych nozich mi vadi ze necitim jejich vahu - nejsou
vyvazene.

Nicmene pisu to proto, ze Kyocera dela keramickou ocilku, ktera je z
toho vseho co dela skoro nejlepsi. Vezme totiz jakykoliv nuz bez ohledu
na tvrdost.

Jeste poznamka k tomu brouseni (otec i tchan jsou "praktikujici"
nastrojari) - kazdy nuz vyzaduje jine brouseni - je treba mozne, ze nuz
nabrousite a nuz bude po nabrouseni ostry, ze bude holit, ale nebude
drzet ostri. Takze je dobre predeslat, ze to, ze si koupite dobre noze a
brusne kameny neznamena automaticky, ze je vysledek zarucen. U hodne
tvrdych nozu lze velmi rychle ostri domrvit a naprava "rucne" je otazka
na douhe zimni vecery. Na brusce to zase znamena, ze neznaly clovek to
propali a muze nuz hodit do kose.

Radek Vicek