flash programovatelna cez jtag

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Sobota Květen 23 12:53:20 CEST 2009

Andrej Jancura wrote:
> Dano, o ziadnej takej pamati neviem, ale myslim, ze novsie cipy od Altery
> alebo Xilinxu umoznuju pouzit na bootovanie standartne pamate s SPI. Takze
> pridat takuto, by nemal byt problem. Naprogramujes ju napriklad cez Xilinx
> kabel. Inak myslim, ze kedysi davno sa to robilo cez male CPLD s SPI/IIC
> pamatou, pripadne malym MCU.
>

> Za uvahu ale este stoji, napisat si tu tabulku do RAM v FPGA a tu potom
> natiahnut po nabootovani z externej pamati podla potreby. Tu by nemal byt
> problem ani s hw ani s programovanim pamate.

ano, takto to ma presne fungovat. Externa pamat, ktora sa po nabootovani
natiahne do FPGA. Male CPLD tam netreba, mam tam velke FPGA :-)

Aby som odpovedal este aj Janovi, nie je problem pouzit akukolvek
externu pamat, ale chcem eliminovat potrebu dalsieho programovacieho
kabla alebo geretu. Je tam uz Xilinx FPGA ku ktoremu je jtag kabel, jtag
sa da zapojit to retaze takze budem vidiet obidve suciastky povedzme v
ISE. Odtial by som ich chcel aj programovat.
Potreba eliminacie vychadza z toho ze taky kabel aj s celym
vyvojovym/ovladacim prostredim treba udrzovat dalsich 15-20 rokov. Uz tu
mame programatory aj s prislusnym PC beziace na DOSe, dalsie
programatory aj s PC na W95, potom prestali byt v PC paralelne porty a
muselo sa prejst na USB, to su dalsie pocitace a dalsie programatory.
Medzi tym - ako bolo uz aj tu spomenute - niektore prostredia prestavaju
podporovat starsie cipy a problemy sa hromadia.
Mat na kazdy cip kabel a vyvojove prostredie je proste v nasej situacii
neunosne. Preto som rozmyslal ako to urobit na jednej platforme.
Idem skusit pozret tie SPI pamate, nakoniec v tom spratanovi je
prilepena bootovacia flash pamat od Atmelu.
b.