flash programovatelna cez jtag

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Sobota Květen 23 12:03:29 CEST 2009

Dano, o ziadnej takej pamati neviem, ale myslim, ze novsie cipy od Altery
alebo Xilinxu umoznuju pouzit na bootovanie standartne pamate s SPI. Takze
pridat takuto, by nemal byt problem. Naprogramujes ju napriklad cez Xilinx
kabel. Inak myslim, ze kedysi davno sa to robilo cez male CPLD s SPI/IIC
pamatou, pripadne malym MCU.

Za uvahu ale este stoji, napisat si tu tabulku do RAM v FPGA a tu potom
natiahnut po nabootovani z externej pamati podla potreby. Tu by nemal byt
problem ani s hw ani s programovanim pamate.

A.

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 23, 2009 11:19 AM
Subject: flash programovatelna cez jtag

nerad prerusujem debaru o zubaroch ale mal by som jednu technicku :-)
Prave finisujem jedno zariadenie ktore je riadene Spartan-3AN. V ramci
programu mam 2 kalibracne tabulky (spolu ca 1kW) ktore su momentalne
implementovane ako ROM priamo v FPGA. Pre jeden-dva kusy to samozrejme
nepredstavuje problem, v ramci VHDL mam viacero architektur tej ROM a
konfiguracnym suborom definujem ktora sa ma zkompilovat.
Vyzera ale ze dosiek sa bude nakoniec vyrabat ca. 20 kde je tento sposob
   uz neunosny, pri akejkolvek zmene VHDL kodu budem muset prekompilovat
vsetkych 20 co je casovo strasne narocne.
Takze ROM pojde asi mimo cip. Tu ale narazam na problem programatora. Uz
teraz tam je jeden ARM so svojim jtag kablom, fpga s xilinx jtag kablom
a ta pamat bude potrebovat dalsi. Logicky by som preto preferoval cip
ktory sa da zapojit to jtag chain s tym fpga a dal by sa programovat z ISE.
Ak som to ale spravne pochopil tak pamate od xilinxu su "len"
konfiguracne a nepredpoklada sa ich vyuzitie ako standardna pamat. Je
tato uvaha spravna? Ak nie a pamate su pouzitelne na vseobecne ucely ako
by sa potom vytvoril konfiguracny subor?
Idealnym riesenim by bola nejaka mala fram pamat, ale ku nej by som
zrejme potreboval dalsi programovaci kabel a dalsie programovacie
prostredie. Alebo nie?
Potreboval by som najst cisto hardwarove riesenie, ten ARM sa do toho z
dostatocne relevantnych dovodov neda zapojit :-)
Nejake napady?
b.