OT: pneu

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Červen 26 01:04:29 CEST 2009

> Pardon, nepisal som to v zlom umysle. V tomto samozrejme mate pravdu.
> Poukazal som na opacnu situaciu, ked sa prudkemu brzdeniu neda vyhnut.
> Mozte jazdit defenzivne, predvidavo a opatrne..

To je pravda, ale to ma zase maloco spolocneho so schopnotou jazdit ohladuplne voci ostatnym ucastnikom premavky. Vyskyt necakanej prekazky neviem ovplyvnit (leda tak tou 1km/6km zachadzkou alebo tak nejak); kdezto odstup od auta iduceho predo mnou je len a len moja zalezitost. Ak viem, ze mam nanic gumy alebo je klzko, alebo nieco ine, tak tych 17m+ odstup si necham.

A samozrejme nielen odstup. Ked som bol mlady a sprosty (a mlady teda uz teraz nie som, ktovie co teda ostalo... ;-) ), tak som raz roztrepal otcovu skodovku tak, ze som sa pri brzdeni do odbocky z tej stvorprudovky medzi Novakmi a Prievidzou posmykol na sotoline ("inertnom posypovom materiali"), ktora tam zostala po roztopeni snehu. Bola to S105 bez posilnovaca brzd (a pochopitelne ani riadenia), s vtedy standardnymi Barumkami OR34, a isiel som do tej odbocky ozaj neprimerane rychlo. Chvalabohu vtedy este nebola taka premavka ako dnes, a bol vecer takze nikto za mnou s tym nemal problem. Co myslis, zachranili by ma lepsie brzdy, posilnovac brzd, ABS, znackove zimne pneumatiky, vacsie/tazsie/mensie/lahsie auto? Sotva. Mam nadavat na cestarov? To snad nie.

> [...]
> spataku, podla toho, ze mi zozadu nic nesvietilo, vedel som, ze mozem
> na brzdu dupnut. Aj tak  som to nemal sancu ubrzdit, no nastastie
> neslo nic oproti, tak hoci cez plnu (dokonca dvojitu) ciaru, mohol som
> sa vyhnut cez protismer. Aby ma niekto nezotrel pod ciernu zem za tu
> dvojitu: bola to rovna, 3-pruhova cesta do kopca s vyhladom este na
> kilometer dopredu (Levoca - Poprad). Ak by som mal jazdit defenzivne
> vzhladom na moznost takejto situacie, tak by som musel ist 50km/h
> vzdy, aj mimo mesta. Bezpecnejsie by to isto iste nebolo.

Toto je blby priklad lebo toto bezpecnejsie nebude ani so zimnymi pneumatikami.

Mne srnka skocila do cesty tak, ze jednoducho nebolo co riesit, len ten sok potom - keby nebola taka mala, tak tu nevykeciavam. Okrem toho este za hrst zajacov, netopier, bazant a cojaviemco este. Ani raz som si nechcel nechat roztrepat a zakrvavit chladic, blatniky, kapotu, dvere a neviem este co. To je jednoducho vis major, tam sa na 10% brzdnej drahy hra ozaj malokedy.

A vidis, 99% citatelov toto teraz precita tak, ze wek povedal, ze zimne pneumatiky su nanic.

wek