OT: pneu

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Pátek Červen 26 00:25:10 CEST 2009

2009/6/25, HW CNCnet.info <hwnews@cncnet.info>:
> Proboha nerozvijejte neco bez kontextu.
>
> Psal jsem akorat ze dobreho ridice nedela jen to ze umi na fleku
> zastavit, ale i to ze zabrzdi tak aby ten debil co za nim bali slecnu po
> telefonu mohl zabrzdit tak (pokud to lze) aby mi nesroloval zadek.
>
> Tohle jsem psal cloveku co se prezentoval jako postrach prazaku.

Pardon, nepisal som to v zlom umysle. V tomto samozrejme mate pravdu.
Poukazal som na opacnu situaciu, ked sa prudkemu brzdeniu neda vyhnut.
Mozte jazdit defenzivne, predvidavo a opatrne..

> [...]
> na motorce - za normalni jizdy na silnici. Nejezdim, ale ani jako
> prizdisrac.
>
> Zkuste se prosim zamyslet take nad tim zda nahodou neni chyba nekde
> jinde nez v tech pneumatikach. Mam totiz pocit, ze 80% pneumatik pri
> normalni opravdu defenzivni jizde staci. Pneumatiky za 10kKc jsou dle
> meho mineni prakticke jen pro toho kdo jede na krev a mysli si ze mu
> pomuzou a nebo chce mit jen pocit ze udelal co mohl aby mel nejlepsi
> pneumatiky. Jestli nekdo zaziva krizove situace kazdy mesic tak mu driv
> nebo pozdeji zadne pneumatiky nepomuzou.

Toto zase nepiste vy mne :-) Pisal som, ake gumy mam a za kolko.
Snazim sa za volantom predvidat a odstup dodrziavam. Ked vidim, ze
predo mnou ide povedzme 5 a viac aut, tak hoci by som sam vedel ist
rychlejsie, nepredbieham. Za tie nervy a riziko mi par usetrenych
minut nestoji. Odstup dodrziavam taky, ze napr. v popisanej situacii
ma predbiehaju a ja si potom musim urobit novy odstup. Na krizovku si
pamatam jedinu: rovna cesta mimo obce, kratko po polnoci, nastastie
bolo sucho. Isiel som okolo 90km/h. Zboku mi vybehla srnka. V noci som
mal jednoduchsiu situaciu, nemusel som ocami hybat kvoli pohladu do
spataku, podla toho, ze mi zozadu nic nesvietilo, vedel som, ze mozem
na brzdu dupnut. Aj tak  som to nemal sancu ubrzdit, no nastastie
neslo nic oproti, tak hoci cez plnu (dokonca dvojitu) ciaru, mohol som
sa vyhnut cez protismer. Aby ma niekto nezotrel pod ciernu zem za tu
dvojitu: bola to rovna, 3-pruhova cesta do kopca s vyhladom este na
kilometer dopredu (Levoca - Poprad). Ak by som mal jazdit defenzivne
vzhladom na moznost takejto situacie, tak by som musel ist 50km/h
vzdy, aj mimo mesta. Bezpecnejsie by to isto iste nebolo.

miro