OT: pneu
HW CNCnet.info
hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Červen 25 21:25:32 CEST 2009
Proboha nerozvijejte neco bez kontextu.
Psal jsem akorat ze dobreho ridice nedela jen to ze umi na fleku
zastavit, ale i to ze zabrzdi tak aby ten debil co za nim bali slecnu po
telefonu mohl zabrzdit tak (pokud to lze) aby mi nesroloval zadek.
Tohle jsem psal cloveku co se prezentoval jako postrach prazaku.
Nepsal jsem nic o tom, ze se ma setrit na gumach. Sam najezdim ted cca
10-15kkm rocne (snazim se vic jezdit na kole) a mam oboje sady na
svojich rafcich a pneu kvalitni znacky. Ostatne co jsou dobre pneu vim
po x letech na motorce.
Jeste poznamku - spousta lidi jezdi agresivne, prestoze si mysli, ze
jezdi bezecne a dobre. X lidi, kteri mi to tvrdi, nadavaji ze lidi jezdi
jako prase a ze pry uz podruhe letos jim nekdo vjel do cesty - bouracka
nebyla jejich vina, ale zmackane auto maji. Nevim jak je to mozne, ale
tech krizovek kdy bych musel nejak agresivne brzdit nebo neco resit v
krizi mam naproste minimum - prakticky si nevzpominal, kdy neco takoveho
bylo. Nikdy jsem nemel zadne zmackane plechy a nikdy jsem ani nespadnul
na motorce - za normalni jizdy na silnici. Nejezdim, ale ani jako
prizdisrac.
Zkuste se prosim zamyslet take nad tim zda nahodou neni chyba nekde
jinde nez v tech pneumatikach. Mam totiz pocit, ze 80% pneumatik pri
normalni opravdu defenzivni jizde staci. Pneumatiky za 10kKc jsou dle
meho mineni prakticke jen pro toho kdo jede na krev a mysli si ze mu
pomuzou a nebo chce mit jen pocit ze udelal co mohl aby mel nejlepsi
pneumatiky. Jestli nekdo zaziva krizove situace kazdy mesic tak mu driv
nebo pozdeji zadne pneumatiky nepomuzou.
======================================================================
Radek Vicek
======================================================================
http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice
Miroslav Šinko napsal(a):
> Zase naopak... ak nemate dobre gumy atd, nemate ani moznost sa
> rozhodnut, ci budete brzdit prudko, alebo nie. Niekedy skratka prudko
> brzdit musite. Ked vam vybehne chodec/dieta, vtedy nerozmyslate nad
> zadkom svojho auta, ani nad svojou krcnou chrbticou.
>
> Alebo priklad, ktory som videl na vlastne oci: prve huste snezenie,
> sidlisko na kopci. Zhora islo auto - naozaj pomaly, max 20km/h. V
> prvej pravotocivej zatacke predne kolesa sli napriek natoceniu rovno.
> Presne v tom okamihu slo ine auto zdola nahor. Nik neutrpel na zdravi,
> ani airbagy nevystrelili. Ten, co v tom bol nevinne, skoncil s
> blatnikom vtlacenym do kolesa, rozbite svetlo, predna maska. 3 dni
> pred Vianocami, potesi co? Hadanka na zaver: jedno auto malo zimne
> gumy, druhe letne - ktore bolo ktore?
>
> Setrit na gumach znamena setrit na nespravnom mieste. Ako uz bolo
> uvedene, zimne gumy sa daju kupit do 2tis a nie z Lidla. Napr. pred
> poslednou zimou kupene 185/65 R14 Pirelli 190 SnowContorl (vid testy)
> v cene 1650Sk/kus s DPH. K tomu plechove rafy po 1250 za kus. Na leto
> pouzivam tiez plechove disky. Toto nie je k vam, len ktosi tu pisal,
> ake ma uzasne elektrony a pritom spekuluje nad zimnymi gumami. Tak
> radsej usetrit na elektronoch a kupit si zimne kolesa, aj ked uznavam,
> ze to nie je az take cool...
>
>
> miro
__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4189 (20090625) __________
Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.
http://www.eset.cz
Další informace o konferenci Hw-list