Atypické zapojení třífázového elektroměru

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Červen 21 13:52:13 CEST 2009

> Pokud pod pojmem dva systemy budou merit jednu a tutez fazi myslite, ze
> napriklad na vstup pro L1 a L2 pripojite L1 tak toho moc nezmerite tedy
> elektornickym elektormerem urcite ne.
> Napriklad ADE7758 je 3fazovy IC pro mereni energie (urcen prave pro
> elektormery), ktery ma dokonce pro kazdou fazi vlastni registry a lze z nej
> vycitat spotrebu na kazde fazi zvlast, ale pouze pokud je zapojen na 3 faze,
> pokud ho budu chtit pouzit jako tri nezavisle meraky pro spotrebu tri
> spotrebicu na jedne fazi tak mam smulu merit to nebude, musi tam byt posun o
> [...]

Zdravím,
  tohle není můj případ. Asi to z toho nevyplynulo, ale tohle je zcela
klasický indukční elektroměr, který má skutečně na sobě nezávislé
3 páry cívek U/I, které spolu nejsou a-priori nijak propojeny a mohu si
je tedy zapojit tak, jak potřebuji.

  To, co popisujete, vypadá, jako by ty elektronické elektroměry měřily
na bázi sdruženého napětí - tam je mi jasné, že při zapojení stejné fáze
do L1 a L2 nebudou mít co měřit (napěťově) a tak asi ani průtok proudu je
nerozhýbe. Zde se ale napěťové cívky zapojují poctivě proti N, takže oba
systémy rozhodně budou mít tendenci točit kolečkem. Teď jde jen o to, zda
se tam nepočítá např. s tím, že síla na kolečko bude působit jinak, když jdou
fáze po sobě a pozvolna se "přelévají", než když oba systémy budou chtít
otáčet kolečkem "ve fázi".

  S pozdravem Pavel Troller