kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?

dejfson dejfson@gmail.com
Pátek Červen 19 22:12:32 CEST 2009

chapu ze klasifikovat soucastku tim ze budu predpokladat ze ma normalove
rozlozeni nemusi byt pravdive. ovsem je tedy potreba najit model ktery
vyhovuje. jednim z vyhovujicich modelu by tedy bylo predpokladat tedy ze
misto 6sigma se bude jednat o 3 sigma. tim dojde k tomu, ze pri vypoctu
variance dostaneme ve vysledku horsi vysledky standardni odchylky (protoze
pokud je tolerance +-6sigma, znamena to ze ten 1mV na te referenci musim
podelit 6 abych dostal  standardni odchylku. pokud pouziji pouze +-3 sigma,
podelim tremi, tedy do vzorcu dosadim pesimistictejsi hodnotu). pokud potom
predpokladam ze 99.999% confidence interval je +-6 sigma toho co mi vyjde,
bude muj odhad nepresny v positivnim slova smyslu (=predpokladam napr. 7%,
nicmene realne merenim se zjisti 5%). Timto 'pesimistickym' nahledem na
problem dosahnu horsich vysledku matematickych, ale takto se da zajistit ze
realny vysledek bude jedine lepsi nez moje predpoved. a o to jde predevsim
pratele...

abychom se nebavili jenom virtualne, zde je schema:

cern.ch/belohrad/abs_accuracy.pdf