OT: scaner na diaky a zaruka v Kanade

Serych Jakub Serych@panska.cz
Středa Červen 10 08:12:01 CEST 2009

Dnesni softwary maji uzasne algoritmy (je to vlastne totez jako automaticke
vyvazeni bile v digifotaku nebo kamere), takze si s timhle bez problemu
poradi (tedy pokud v obrazku je jeste dostatek informaci, samozrejme kdyz
tomu date vybledlou fotku, ktera visela 5 let na slunci na nastence, tezko z
toho neco dostanete). Je jen nutne to nascanovat ve vetsi barevne hloubce nez
8bit/kanal.
Ja jsem takhle napriklad pred lety take zkousel scanovat barevne negativni
kinofilmy na nejakem obyc stolnim scanneru s 12bitovou hloubkou a prusvitem.
Celkova kvalita (zejmena rozliseni a ostrost) nic moc, jak jsem tu uz psal,
ale co se tyka barev, stacilo ve Photoshopu otocit krivky o 90° (negativ ->
pozitiv) a pak jen kliknout na AutoLevels. to u 95% obrazku zcela perfektne
vyladilo barvy i presto, ze negativni film obsahuje oranzovou masku, takze
udelani pozitivu pouhym otocenim krivek je zcela nepouzitelne. V tech zbylych
5% obrazku se po tomto postupu uz jen lehce rucne barvy prikorigovaly a bylo
to OK.
Takze u nadechovych fotek zkuste scan ve vetsi barevne hloubce a pak jen
AutoLevels (dnesni PS ma i AutoColorBalance, ktery se oproti AutoLevels jeste
vice zameruje na barvy (ale jinak je princip podobny)).

Jakub Serych