Doporucite bezkontaktni teplomer ?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Středa Červen 3 16:38:25 CEST 2009

Default emisivita bývá kolem 0,8, což vyhovuje na 90% materiálů (tedy
mimo např. hliníku, který má 0,3 - uplatí se např. při měření chladičů).
Nicméně pro různé materiály se dá najít na netu a u lepších pyrometrů
nastavit.

Za tu cenu ale nevím, jestli není lepší si koupit normální teploměr s
povrchovou sondou. Cenově to vyjde +- (spíš -) podobně, ale přesnost je
mnohem vyšší a kam se nedostanete sondou, tak se pyrometrem nedostanete
taky (zatímco naopak to neplatí ! ). S tím ale lze měřit i hodně malé
obvody/pasivní součástky, zatímco pochybuji, že pyrometr za 3k dokáže
zaměřit přesně na odpor velikosti 0805.

Kontaktním měřením se zase těžko měří ručně vinuté cívky a také hrozí
riziko vyzkratování.

OH

BTW: IMO jsou všechny IO pouzdřeny do stejné hmoty, které má stejnou
tepelnou roztažnost jako Si.