Doporucite bezkontaktni teplomer ?

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Středa Červen 3 09:36:50 CEST 2009

Dobry den,

tiez som po tom zatuzil a asi pred mesiacom som si kupil tuto hracku
http://www.e-conrad.cz/infracerveny-teplomer-mini-1+dp77824/

Namerana teplota medzi 20 az 30°C na beznych kancelarskych predmetoch
ukazuje rovnako ako iny elektronicky teplomer.
Ine namerane udaje:
chladena voda z automatu 4°C
vriaca voda v nerezovom hrnci 92°C
rozne IO od 30°C do 65°C
ruka 33°C

Tento teplomer ma optiku 1:1, to znamena, ze je treba merat zblizka
(vzdialenost:priemer meranej plochy = 1:1)
Hlinikovy chladic a nezezovy hrniec to meria zle, ukazuje nezmyselnu
nizsiu teplotu. Meral som s tym aj teplotu ledky (OSRAM OSTAR LE UW ...
15W), teplotu tej hviezdy to meria dobre, ale pri pokuse odmerat teplotu
cipu to vyhadzuje Err2.

Moj zaver: na rychle meranie (1s) s udavanou presnostou +-2°C je to
idealne, pozo na hlinik a ine leskle kovove predmety. Teplotu IO by to
malo merat OK.
Vami vybraty teplomer by mal byt este o rad lepsi.

Richard Kaliciak