LED televize

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Úterý Červenec 21 20:09:59 CEST 2009

Dobrý den,
zdá se, že jste ne zcela přesně pochopil, co chce kolega Mlynarčík říci. Z
hlediska výsledku je u drtivé většiny pořízených fotografií lhostejné,
jestli měl fotaparát 4 nebo 16 MPix, prostě proto, že kvalitnější nástroj
zdaleka neznamená kvalitnější výsledek. Sračka zůstane sračkou, bez ohledu
na to, je-li pořízena mobilním foťákem v rozlišení 640x480 pixlů nebo
profesionální  zrcadlovkou za půl mega. A obráceně, Kid Charlie Chaplina by
se bezpochyby nestal lepším filmem, kdyby byl natočen ve FullHD formátu a
barevně.
Doufám, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že nevhodná volba měřicí
metody může způsobit fatální znehodnocení výsledků měření. A to je přesně
chyba, které jste se ve svých úvahách dopustil - tvrzení, že foťák 16Mpix
dává lepší fotky než foťák 4 Mpix je nesmyslné, protože kvalita fotografie
na počtu Mpix nezáleží, kvalita fotografie je úplně o něčem jiném.
Vrátím-li se původnímu tématu, mám pocit, že se nezpochybňuje potřeba
objektivního měření. Pouze spolu s kolegou Mlynarčíkem silně pochybuji, že
výsledný dojem ze sledování televize je přímo úměrný obnovovací frekvenci
displeje. Nebo si snad myslíte, že že 50V je horší napětí, než 200V ? (:-D)

JF