Re: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Červenec 16 14:44:52 CEST 2009

Pekny napad na dlouhe zimny vecery. Bude tam nejaka uspora energie?

V dnesni dobe se vsechno bali do marketingovych kecu o zelenm pristupu.
Chevrolet Volt jestli se nepletu ma myslim maly benzinovy motor s generatorem, nejaky ten akumulator a elektromotor primo na kolech. Odpadne prevodovka, spojka, diferák. Bohuzel jsem se zatim docetl pouze o zelene budoucnosti, ale to je tak vsechno. Nepisou kolik se tim snizi hmotnost vozu, velikost hnaciho systemu a uspora energie po zapocteni zivotnosti aku.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Tomáš Vymětal
  To: HW-news
  Sent: Thursday, July 16, 2009 1:59 PM
  Subject: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

  Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a
  přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické
  pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk
  by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma
  póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají
  problémy jako:

  - Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických
  dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a
  nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
  - Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s
  motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
  - Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní
  nebudit naplno
  - Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny
  používají poměrně velké kondenzátory
  - Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou
  vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
  - Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"

  Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to
  mohlo být zajímavější. Co vy na to? :)