Re: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Červenec 16 15:28:15 CEST 2009

Úspora by mohla být docela velká, motor může běžet v optimálním
režimu. Pro ilustraci, prevzato z http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387

>Pro zajímavost jeden teoretický výpočet: Favorit potřebuje na udržení
>rychlosti 50 km/h na rovině výkon 1,5 kW (to není blábol, to je
>oficiální měření). Pokud budeme uvažovat nejnižší měrnou spotřebu 280
>g/kWh (motor Favorita ji skutečně v optimu má), tak na ujetí 100 km
>potřebuje 2 x 1,5 (kW) x 0,280 (kg/kWh) / 0,75 (měrná hmotnost
>benzínu) = 1,12 l benzínu

Problémy jsou pravděpodobně v
  - omezené možnosti chlazení motoru
  - výrazném zvýšení neodpružené hmoty

Osobně by se mi tato koncepce velmi líbila, v podstatě by místo motoru
mohl být druhý kufr nebo něco jiného užitečného.

Tomáš