Re: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad
Tomáš Hamouz
hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Červenec 16 15:28:15 CEST 2009
Úspora by mohla být docela velká, motor může běžet v optimálním
režimu. Pro ilustraci, prevzato z http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
>Pro zajímavost jeden teoretický výpočet: Favorit potřebuje na udržení
>rychlosti 50 km/h na rovině výkon 1,5 kW (to není blábol, to je
>oficiální měření). Pokud budeme uvažovat nejnižší měrnou spotřebu 280
>g/kWh (motor Favorita ji skutečně v optimu má), tak na ujetí 100 km
>potřebuje 2 x 1,5 (kW) x 0,280 (kg/kWh) / 0,75 (měrná hmotnost
>benzínu) = 1,12 l benzínu
Problémy jsou pravděpodobně v
- omezené možnosti chlazení motoru
- výrazném zvýšení neodpružené hmoty
Osobně by se mi tato koncepce velmi líbila, v podstatě by místo motoru
mohl být druhý kufr nebo něco jiného užitečného.
Tomáš
MH> Pekny napad na dlouhe zimny vecery. Bude tam nejaka uspora energie?
MH> V dnesni dobe se vsechno bali do marketingovych kecu o zelenm pristupu.
MH> Chevrolet Volt jestli se nepletu ma myslim maly benzinovy motor s
MH> generatorem, nejaky ten akumulator a elektromotor primo na kolech.
MH> Odpadne prevodovka, spojka, diferák. Bohuzel jsem se zatim docetl
MH> pouze o zelene budoucnosti, ale to je tak vsechno. Nepisou kolik
MH> se tim snizi hmotnost vozu, velikost hnaciho systemu a uspora
MH> energie po zapocteni zivotnosti aku.
MH> Michal Gregor
MH> ----- Original Message -----
MH> From: Tomáš Vymětal
MH> To: HW-news
MH> Sent: Thursday, July 16, 2009 1:59 PM
MH> Subject: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad
MH> Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a
MH> přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické
MH> pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk
MH> by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma
MH> póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají
MH> problémy jako:
MH> - Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických
MH> dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a
MH> nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
MH> - Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s
MH> motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
MH> - Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní
MH> nebudit naplno
MH> - Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny
MH> používají poměrně velké kondenzátory
MH> - Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou
MH> vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
MH> - Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"
MH> Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to
MH> mohlo být zajímavější. Co vy na to?
MH> _______________________________________________
MH> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
MH> Hw-list@list.hw.cz
MH> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list