<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.5764" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pekny napad na dlouhe zimny vecery. Bude tam nejaka
uspora energie?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V dnesni dobe se vsechno bali do marketingovych
kecu o zelenm pristupu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Chevrolet Volt jestli se nepletu ma myslim maly
benzinovy motor s generatorem, nejaky ten akumulator a elektromotor primo na
kolech. Odpadne prevodovka, spojka, diferák. Bohuzel jsem se zatim docetl
pouze o zelene budoucnosti, ale to je tak vsechno. Nepisou kolik se tim
snizi hmotnost vozu, velikost hnaciho systemu a uspora energie po zapocteni
zivotnosti aku.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Michal Gregor</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=vymetalt@gmail.com href="mailto:vymetalt@gmail.com">Tomáš Vymětal</A>
</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, July 16, 2009 1:59
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: MagLevCar - takovej skoro
páteční nápad</DIV>
<DIV><BR></DIV>Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš
blbosti) a <BR>přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření
klasické <BR>pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno
bezkontaktně. Disk <BR>by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s
více než dvěma <BR>póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne
napadají <BR>problémy jako:<BR><BR>- Tření s vozovkou zůstává, odstraněním
ložisek a dalších mechanických <BR>dílů se "pouze" odstraní problém mazání,
odstraní se hlučnost a <BR>nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou<BR>- Je třeba
vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s <BR>motorem na
každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém<BR>- Vyosení ... tady
mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní <BR>nebudit naplno<BR>-
Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny
<BR>používají poměrně velké kondenzátory<BR>- Parkování, tady by asi musel mít
disk i na vnitřní straně nějakou <BR>vycpávku, která by umožňovala celý vehikl
na kolo posadit<BR>- Téměř konstantní spotřeba i při stání a na
"neutrál"<BR><BR>Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro
modeláře už by to <BR>mohlo být zajímavější. Co vy na to?
:)<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>