<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.5764" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pekny napad na dlouhe zimny vecery. Bude tam nejaka 
uspora energie?</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V dnesni dobe se vsechno bali do marketingovych 
kecu o zelenm pristupu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Chevrolet Volt jestli se nepletu ma myslim maly 
benzinovy motor s generatorem, nejaky ten akumulator a elektromotor primo na 
kolech. Odpadne prevodovka, spojka, diferák. Bohuzel jsem se zatim docetl 
pouze&nbsp;o zelene budoucnosti, ale to je tak vsechno. Nepisou kolik se tim 
snizi hmotnost vozu, velikost hnaciho systemu a uspora energie po zapocteni 
zivotnosti aku.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Michal Gregor</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=vymetalt@gmail.com href="mailto:vymetalt@gmail.com">Tomáš Vymětal</A> 
  </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Thursday, July 16, 2009 1:59 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> OT: MagLevCar - takovej skoro 
  páteční nápad</DIV>
  <DIV><BR></DIV>Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš 
  blbosti) a <BR>přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření 
  klasické <BR>pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno 
  bezkontaktně. Disk <BR>by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s 
  více než dvěma <BR>póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne 
  napadají <BR>problémy jako:<BR><BR>- Tření s vozovkou zůstává, odstraněním 
  ložisek a dalších mechanických <BR>dílů se "pouze" odstraní problém mazání, 
  odstraní se hlučnost a <BR>nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou<BR>- Je třeba 
  vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s <BR>motorem na 
  každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém<BR>- Vyosení ... tady 
  mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní <BR>nebudit naplno<BR>- 
  Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny 
  <BR>používají poměrně velké kondenzátory<BR>- Parkování, tady by asi musel mít 
  disk i na vnitřní straně nějakou <BR>vycpávku, která by umožňovala celý vehikl 
  na kolo posadit<BR>- Téměř konstantní spotřeba i při stání a na 
  "neutrál"<BR><BR>Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro 
  modeláře už by to <BR>mohlo být zajímavější. Co vy na to? 
  :)<BR>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>