Kterou CPU platformu vybrat?

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Leden 26 11:32:01 CET 2009

Nebyl to překlep, bylo to chyba. Mělo být 64 Kbyte.  Omluvám, se. Ano je
to XRAM.

Právě stránkování je problém z důvodů:
je potřeba blok dat, které popisují ve které bance je která funkce, aby
se vědělo kam skočit = pamět navíc
Pokud mám data se kteými potřebuji dělat a nevedu se s daty a procesem
do jedné banky, musí se sdílet mezi bankami = paměť navíc
interrupty musí být ve všech bankách = paměť navíc
Sdílená data  musí ve stejných adresních prostorech v bankách = paměť navíc
příklad z  praxe:
Máte 8x64kbyte = 512Kbyte
při psaní jen tak jak to vyjde byl common kód velký 27Kbytes. Na každou
banku, to dělá 189Kbytes navíc. A někdy průser, protože tu pamět zrovna,
jako na potvoru, potřebujete.

Podařilo se mi znížit tuto zdílenou paměť na 19kbyte na banku, níže jsem
se prostě nedostal. Trvalo mi to tři týdny.

Není to zcela přesné, co jsem teď napsal, ale pro ilustraci to snad stačí.

S Keilem mám jednu nepříjemnou zkušenost.
Kód se chová tak jak nechi (nic překvapivého ;-). Emuluji a v kritickém
místě emulátor zabloudí. Nechápu proč. Pridám za inkriminované místo
NOP. Ejhle funguje to! Koukám na to tak blbě ze se mě koleka zeptá co se
mi stalo ....
Stejný kód stejný kompilátor (komletní kopie obojího), jiný počítač a
nepodařilo se to opakovat.
Tedy mě to tak vyděsilo, že jsem se ani nestačil naštvat :-)

No zrovna k IDE mám výhrady, ale chápu že to je věc osobních preferencí.

Věřím že jiné produkty mají také jiné zvláštnůstky, to je pro informaci
že se něco takového může stát.