Ochrana stupov ADC

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Sobota Duben 18 00:02:17 CEST 2009

2009/4/17, Lubos Medovarsky <lubos.medovarsky@accelera-networks.com>:
> Najmenej 16 bitov, f < 10 Hz, C in < 500 pF, R in < 1 k.
> Merany signal bude prakticky DC, pod 0,1 Hz.

Mozem sa opytat, co sa bude merat? Spravidla ma mat "merac" co
najvyssi vstupny odpor, alebo potom ma byt impedancne prisposobeny,
vramci moznosti presne. Podmienka Rin<1k sa vymyka z oboch mne znamych
poziadaviek. Tym viac, ze ma ist o takmer jednosmerny signal.

Ako ochrany ma napadaju:
-nevratna ochrana: poistka + zenerka/transil
-vratna ochrana: polyswitch + zenerka/transil

Kedysi v AR vysli zapojenia ochran, kde bol paralelne k chranenemu
obvodu zapojeny tyristor s vhodnym delicom na gate. Pred tyristorom
bola poistka. Je to v podstate podobna ochrana, ako so zenerkou, s tym
rozdielom, ze tyristor zopne rychlo. Prichodom transilov je take
zapojenie mozno bezpredmetne..

miro