Ochrana stupov ADC

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Sobota Duben 18 03:10:48 CEST 2009

Zdravim,

Miroslav Šinko wrote:

> Mozem sa opytat, co sa bude merat? Spravidla ma mat "merac" co
> najvyssi vstupny odpor, alebo potom ma byt impedancne prisposobeny,

Bude sa merat _prevazne_ vystup z roznych detektorov organickych
molekul z deliacej kolony, co su az extremne pomalobezne zariadenia.
Pre ilustraciu je vystupom typicky graf ziskany dlhodobym meranim,
ktoreho tvorba trva typicky v rozsahu 1-5 dni a jeden nabeh z extremu
do extremu trva cele desiatky minut.

Merac je ale ponimany trosku univerzalnejsie, ma sluzit aj na meranie
signalov do vzorkovacej frekvencie 10 Hz.

> vramci moznosti presne. Podmienka Rin<1k sa vymyka z oboch mne znamych
> poziadaviek. Tym viac, ze ma ist o takmer jednosmerny signal.

Merat sa bude jednoznacne DC, resp. signal s rozkmitom pod 0,1 Hz.

Ajajaj! Pozeram sa na nespravny DS... Rin a Cin beriem spat.

> Ako ochrany ma napadaju:
> -nevratna ochrana: poistka + zenerka/transil
> -vratna ochrana: polyswitch + zenerka/transil

Uvazoval som nad transilom, ale nenasiel som nikde (mozno som nehladal
spravne) udaje - aky velky sum generuje taky "typicky" transil
pod cca. Vbr?

> Kedysi v AR vysli zapojenia ochran, kde bol paralelne k chranenemu
> obvodu zapojeny tyristor s vhodnym delicom na gate. Pred tyristorom
> bola poistka. Je to v podstate podobna ochrana, ako so zenerkou, s tym
> rozdielom, ze tyristor zopne rychlo. Prichodom transilov je take
> zapojenie mozno bezpredmetne..

Z opisu to vyzera takmer priekopnicky a krasne. Tiez stoji za uvahu.

Napadlo mi este, ze by sa este dali pouzit VN mosfety seriovo
(d-s) s vhodnym vypinacim obvodom.

> miro

Vdaka za inspiraciu.

Lubos