OT: Reklamace - ostoupeni od smlouvy
HW CNCnet.info
hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Říjen 9 23:20:32 CEST 2008
Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 9.10.2008 od HW CNCnet.info:
> No a jak jsi prisel na to, ze si muzes vybrat vraceni penez?
>
> Pokud se opravitelna vada projevi v prvnich 6 mesicich zarucni lhuty,
> pak se ma za to, ze vada existovala jiz pri prodeji. Jedna se o tzv.
> rozpor s kupni smlouvou. V tomto pripade je dukazni bremeno na
> prodavajicim, tj. prodavajici musi prokazat, ze vada vznikla az po
> prevzeti veci. Pokud to neprokaze, pak se tedy ma za to, ze jiz
> existovala pri tom prodeji.
>
> No a v tomto pripade mas narok na opravu veci nebo vymenu veci za
> novou. Tato volba je na tobe. Ovsem nemas pravo na vraceni penez. Na
> to bys mel narok pouze tehdy, pokud by prodavajici nemohl vec opravit,
> kdyz sis zvolil opravu, a nebo nemohl vec vymenit, kdyz sis zvolil
> vymenu.
Aha spatne jsem to pochopil. No to je celkem jedno - mam ale tedy pravo
se rozhodnout zda serizovat a nebo vymenit za novy. Tedy v servise by mi
meli dat papir pro prodejce a ten by mel bez reci vymenit zbozi.
> Jdi k prodejci, kde jsi vec zakoupil, ukaz zavadu a pozaduj vymenu
> veci. Prodejce ma samozrejme 30 dni na posouzeni zavady. To neznamena,
> ze si to tam musi 30 dni nechat, ta doba by mela nejak odpovidat, tj.
> pokud tu zavadu muze posoudit nekdo hned, mel by ji posoudit hned.
> Pokud to ale je treba overit nekde v servisu, pak to tam mohou poslat
> a cekat. Jakmile posoudi, ze se jedna o zavadu, pak ti to zbozi
> normalne musi vymenit za nove.
No me je jasne, ze si to tam nechaji a poslou do servisu, protoze mi
reknou, ze to nejsou schopni posoudit. Takze to vyjde nastejno a kdyz si
to tam odvezu sam tak budu mit jistotu, ze to nekomu nepsadlo jeste ze
schodu. Abych se priznal tak prodejci moc neduveruji, ale treba mu krivdim.
RV
Další informace o konferenci Hw-list