OT: Reklamace - ostoupeni od smlouvy

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Říjen 9 23:20:32 CEST 2008

Petr Zahradnik napsal(a):
> [...]
> pak se ma za to, ze vada existovala jiz pri prodeji. Jedna se o tzv.
> rozpor s kupni smlouvou. V tomto pripade je dukazni bremeno na
> prodavajicim, tj. prodavajici musi prokazat, ze vada vznikla az po
> prevzeti veci. Pokud to neprokaze, pak se tedy ma za to, ze jiz
> existovala pri tom prodeji.
>
> No a v tomto pripade mas narok na opravu veci nebo vymenu veci za
> novou. Tato volba je na tobe. Ovsem nemas pravo na vraceni penez. Na
> to bys mel narok pouze tehdy, pokud by prodavajici nemohl vec opravit,
> kdyz sis zvolil opravu, a nebo nemohl vec vymenit, kdyz sis zvolil

Aha spatne jsem to pochopil. No to je celkem jedno - mam ale tedy pravo
se rozhodnout zda serizovat a nebo vymenit za novy. Tedy v servise by mi
meli dat papir pro prodejce a ten by mel bez reci vymenit zbozi.

> Jdi k prodejci, kde jsi vec zakoupil, ukaz zavadu a pozaduj vymenu
> veci. Prodejce ma samozrejme 30 dni na posouzeni zavady. To neznamena,
> ze si to tam musi 30 dni nechat, ta doba by mela nejak odpovidat, tj.
> pokud tu zavadu muze posoudit nekdo hned, mel by ji posoudit hned.
> Pokud to ale je treba overit nekde v servisu, pak to tam mohou poslat
> a cekat. Jakmile posoudi, ze se jedna o zavadu, pak ti to zbozi
> normalne musi vymenit za nove.

No me je jasne, ze si to tam nechaji a poslou do servisu, protoze mi
reknou, ze to nejsou schopni posoudit. Takze to vyjde nastejno a kdyz si
to tam odvezu sam tak budu mit jistotu, ze to nekomu nepsadlo jeste ze
schodu. Abych se priznal tak prodejci moc neduveruji, ale treba mu krivdim.

RV