OT: Reklamace - ostoupeni od smlouvy

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Říjen 9 23:01:33 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 9.10.2008 od HW CNCnet.info:

> Vzhledem k tomu, ze jeste cca mesic bezi sesti mesicni lhuta, kdy
> nemusim nic prokazovat a prodavajici mi musi pokud neprokaze opak,
> bud zbozi vymenit, slevit nebo vyplatit zpet, chtel bych se zeptat
> jak to bude/muze probihat.

> Jde mi o to jak by to probihalo v okamziku, kdy se rozhodnu pro
> vraceni penez. To mi v servise napisou nejake potvrzeni protokol, ze
> vada byla zjistena a s tim pujdu za prodejcem, ktery mi da nove
> zbozi nebo penize? Ten protokol mi musi vydat v nejake lhute?

No a jak jsi prisel na to, ze si muzes vybrat vraceni penez?

Pokud se opravitelna vada projevi v prvnich 6 mesicich zarucni lhuty,
pak se ma za to, ze vada existovala jiz pri prodeji. Jedna se o tzv.
rozpor s kupni smlouvou. V tomto pripade je dukazni bremeno na
prodavajicim, tj. prodavajici musi prokazat, ze vada vznikla az po
prevzeti veci. Pokud to neprokaze, pak se tedy ma za to, ze jiz
existovala pri tom prodeji.

No a v tomto pripade mas narok na opravu veci nebo vymenu veci za
novou. Tato volba je na tobe. Ovsem nemas pravo na vraceni penez. Na
to bys mel narok pouze tehdy, pokud by prodavajici nemohl vec opravit,
kdyz sis zvolil opravu, a nebo nemohl vec vymenit, kdyz sis zvolil
vymenu.

> Vubec to neni o tom, ze bych na tom chtel nejak vydelat - spis mi
> jde o to jak to udelat abych byl co nejkratsi dobu bez fotaku.
> Servis do Madarska trva priblizne 3 tydny pokud jsem informovan.
> Pokud by mi vydali ten protokol o zavade v radu dni bylo by pro me
> lepsi rychlejsi si zbozi vymenit. Nebo mi zbozi muzou vymenit u
> vyrobce v servisu kdyz se jedna primo o zastoupeni Sony v CR?

Jdi k prodejci, kde jsi vec zakoupil, ukaz zavadu a pozaduj vymenu
veci. Prodejce ma samozrejme 30 dni na posouzeni zavady. To neznamena,
ze si to tam musi 30 dni nechat, ta doba by mela nejak odpovidat, tj.
pokud tu zavadu muze posoudit nekdo hned, mel by ji posoudit hned.
Pokud to ale je treba overit nekde v servisu, pak to tam mohou poslat
a cekat. Jakmile posoudi, ze se jedna o zavadu, pak ti to zbozi
normalne musi vymenit za nove.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem