[OT] proc je pozemni vysilani TV

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Říjen 4 19:36:00 CEST 2008

Pred havariou Challengera sa raketoplanom vynasali druzice, a to aj s hornym stupnom ktorym ich dostali na geostac. drahu.

Jednym z dovodov vyrazne nizsej frekvencie startov oploti planovanym je prave rozhodnutie dalej toto nerobit. Toto vratilo do hry starucke kombinacie Atlas/Centaur a Delta/Thor.

Inak tych alternativ na geostacionar zase tak vela nie je - Ariane je udajne velmi drahy, Sojuz uz teraz ma nejaky stvrty stupen ale celkovo ma malu nosnost, Proton je nie prilis spolahlivy a navyse pouziva jedovate paliva, takze Kazasi sa mu brania...

wek

---
> V USA staci jedna havarie raketoplanu a je na leta po zizalkach,

Po zizalkach ISS jiste ano. Satelity se nedopravuji na obeznou drahu
raketoplanem, ale raketami.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert