Ruseni RS-485 do okoli.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Čtvrtek Listopad 13 20:55:43 CET 2008

Diky, odpovim po Vase poznamky.

Jan Waclawek napsal(a):

> No tak to bud nefunguje tak ako si myslite (to je bez urazky, to sa stava - napr. "kdyz je neco potreba" moze v konkretnej situacii nastavat aj castejsie nez by ste si mysleli); alebo to nerusi komunikacia ako taka. Mate nejaky "nezavisly" monitoring toho, co sa v kabli deje (napr. LEDky niekde okolo budicov)?

Ano, na kazdem zarizeni je indikace, zda se vysila nebo prijima. Jsem
take toho nazoru, ze to neni tou komunikaci.

> Z ktoreho zariadenia? Kabel je zrejme pripojeny minimalne v dvoch zariadeniach, a z Vaseho popisu mi je jasne, ze toho bude ovela viac. Vytiahol sa zo vsetkych zariadeni? Ako sa "vytiahol" - kompletne sa odpojili vsetky zily aj tienenie? Nie je to tienenie pripojene este niekde inde nez kde sa "vytahovalo"?

Odpojenim vsech zarizeni on komunikacni linky to pry prestalo rusit.
Odpojeni znamena odpojeni vsech zil. Stineni neni v tech zarizenich
nikam pripojene (tedy takto to byva standardne a doufam, ze to tak je)

> Pozrite, z fleku som Vam dal 5 otazok, ak neviete na vsetky odpovedat, tak ste neurobili dostatocnu diagnostiku (a je uplne lahostajne, ci Vas kolega je skuseny alebo nie - tu v konfere ste sa pytali Vy, takze zrejme Vy ste zodpovedny za riesenie ulohy, t.j. aj za diagnostiku problemu).

Ano, po pravde na vsechno neumim presne odpovedet, protoze jsem tam nebyl.

> Na uvod nerieste, co je kde zapojene a ake suciastky tam su (aj ked samozrejme si v kufriku poveziete sadu odporov a kondikov a podla moznosti aj osciloskop, aby sa dalo improvizovat so "slew rate"). Robte to ako lekari: zistite subjektivne potiaze, potom urobte predbeznu celkovu prehliadku, a potom pristupte k diferencialnej diagnoze. Hore mate par inspiracii - nehanbite sa robit low-tech pokusy (chodenie s ruckou ze kde to rusi najviac, odpojenie uplne vsetkeho a postupne pripajanie, a podobne saskariny). Problemy mozu byt high-tech, nevravim ze nie; ale najprv treba vylucit bezny zapal, a az potom sa hladaju exoticke choroby (pozerate serial dr.House?)

Je mi jasne, ze takto to budeme muset resit. Kdyby se dal pujcit nejaky
prehledovy prijimac, ktery by mi ukazal spektrum toho, co to vyzaruje.
Hned bychom byli chytrejsi.

> Mno, ale rusi. To nastve. Treba to riesit. Ak to vyriesite s tou ruckou, ze ju nebude rusit ked budete stat nad kablom/v blizkosti zariadenia, potom mozete zacat riesit nejaku antenu na streche.
>
> Neberte to tak, ze Vas buzerujem, ale ze Vam chcem pomoct.

Urcite to tak neberu. Je to nas problem a je to take vazeny zakaznik,
takze mu nemuzeme rict zbal si svoje vysilacky a kup si jine.

> wek

MH