8 galvanicky oddelenych analogovych vstupov

j s jarin.hw@gmail.com
Úterý Listopad 11 11:54:36 CET 2008

Ano, relatka su celkom schodna cesta, dakujem za napad. Pravdupovediac
az teraz som celkom pochopil, ako by sa to s tymi relatkami dalo
urobit :-)

Jediny problem je v dostupnosti dvojitych rele, ktore by vydrzali ten
jeden kilovolt medzi otvorenymi kontaktmi a zaroven mali "rozumnu"
spotrebu. Cele som to planoval napajat z jedneho USB portu, coho sa
asi musim vzdat. Spinane prudy budu radovo v mikroamperoch.
Povodne som sa pozeral na jazyckove rele, ale tie toho vela nevydrzia
(napatie medzi otvorenymi kontaktmi), robustnejsie typy vydrzia, ale
aj spotrebuju a aj zaberaju miesto.

Z vody toho vela nenavarim.

Este postreh k tomu napajaniu z USB portu: Pri relatkach je
problematicka spotreba, ak by som nepouzil relatka, ale 8 izolovanych
meracich modulov, tak bezne menice, ako su TMAxxxx z ponuky SOS maju
celkom slusnu spotrebu - zhruba 30mA neztazene, prave som to meral,
zhoduje sa to aj s datasheetom. Problem je aj to, ze nezatazeny modul
ma na vystupe pokojne aj dvakrat vacsie napatie nez ake by mal mat.
Pri zatazeni zhruba 5 - 10mA je napatie OK. Spotreba jedneho meraciho
modulu by vysla na max. par mA, takze tato umela zataz + ucinnost
zdroja + prud naprazdno (asi tak 40 - 50mA na vstupe) krat osem budu
tvorit podstatnu cast spotrebovaneho prudu modulu. No a ked si ich dam
dokopy 8, je to asi 400mA, cim sa povazlivo blizim k celkovemu power
budgetu pre USB port (plus k tomu tam bude este USB device, nejake
smetie, a par indikacnych LED a to sa zas blizi k tym 500mA).

Tak to este treba trochu prehodnotit.

js

Dňa 11. november 2008 10:28, RV <vicek.radek@cpost.cz> napísal/a: