OT: Robotour - ako teda zvitazime?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Květen 30 09:14:23 CEST 2008

>Ducha bych do toho netahal, v realnem na sazeni na D1 to ma spoustu
>jinych nevyhod (spotreba pri rozjizdeni, celkova rychlost....).

A preto je vyhodnejsie sa spoliehat na vyhodnocovanie obrazu a sem-tam prerazit zvodidla... <g>

>Ale na
>soutez proc ne, pravidlum to myslim neodporuje. Omezujici je "Roboti
>se na trati nesmí dotýkat a vzdálenost HEAD-BODY a BODY-TAIL nesmí
>pøesáhnout 2m" a navic si tym sam pridelava praci (kazde dva metry
>musi objet prekazku. Nicmene pokud nekdo toot reseni priveze, nemyslim
>si, ze by nebylo pripustenoi do souteze...

Presne tak; duch by chrochtal blahom lebo je to dostatocne ezotericke a komplikovane...

Nie, nie, tadial cesta urcite nevedie. Aj ked s tym obmedzenim na 2m by som si hlavu nelamal; proste by som tie roboty spojil snurkou ((samo)namotavacou) a prehlasil ich za sucast jedneho nespojiteho... A nemusia sa navzajom obiehat, nechapem presne ako ste na to prisli, mozete mi to prosim vysvetlit?

>Rozhodne, cidla (a obzvlast ta bezne pouzivana levna) jsou NESPOLEHLIVA !!!

Mno, aby ste neplietly znova sezonu s fazonou, mozno su aj *nespolahlive* cidla, ale take je treba zahodit. To sa tyka aj tej kamery ktora nezvladne zmeny osvetlenia atd. (vsimnite si, ze kameru opluvam kade chodim).

Formuloval by som to tak, ze cidla maju nejaku *chybu* a tu chybu by mal uzivatel poznat a pocitat s nou.

>Proc, to ma kazda autonavigace. Ale nikdo z organizatoru samozrejme
>takovou mapu delat nebude,

Samozrejme. Ani by som takej mape neveril.

Ale duchovi by sa to mohlo nepacit preto, lebo pod pevnymi bodmi si nepredstavujem nejaky abstraktny bod uprostred cesty, ale konkretne objekty (strom, lavicka), ktore ide ohmatat.

>obzvlast po zkusenosti, kdy Martin se
>Zbynkem namerili GPS data (chodili po cestickach a dali k dispozici
>logy) a nekdo (uz nevim kdo, byl to prvni rocnik) pak remcal, ze
>krizovatky jsou o dva metry vedle...

Tim, co remcali, by som dal po papuli - sutaziaci ktory slepo uveri logom z GPS predsa nepatri do takejto sutaze.

>I takova myslenka byla, ze druhy rocnik bude treba v Brne, ale to je
>treba aby to tam nekdo mistni zorganizoval, z Prahy se soutez na
>druhem konci republiky organizuje dost spatne....

Cela ta sutaz, aj ked to navonok vyzera nadsenecky, je kolosalna zalezitost a organizatorom patri obdiv uz len za to ze to robia, to je bez debaty, a netreba im prirabat dalsie problemy.

K strategii sutiaziaceho timu by malo patrit samozrejme aj metoda ako ziskat presne potrebne udaje. Ak by som to myslel vazne, tak sa na to pripravim a odhadnem aj cas, ktory na ziskanie relevantnych udajov potrebujem, a pridem o niekolko dni pred samotnou sutazou; alebo si urobim vylet uz predtym v planovaco-pripravnej fraze (IMHO je lepsia prva varianta, ziskat data co najcerstvejsie - prave s ohladom na padajuce listie apod.).

wek