OT: Robotour - pravidla

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Květen 28 13:17:59 CEST 2008

Spravne - zde je ten spor. Je duchem souteze "problematika vyvoje
autonomnich robotu NEKDY V BUDOUCNOSTI MOZNA POUZITELNYCH jako
autonomnich vozidel" nebo "naucit roboty pouzivat smysly analogicke
lidskemu zraku"?

Osobne si myslim, ze budouci autonomni automobily nebudou vyuzivat pro
udrzeni se na silnici "smysly analogicke lidskemu zraku", stejne jako
autopilot v letadle nepristava podle kamery ale podle jinych pristroju
vcetne specialnich pozemnich navigacnich zarizeni.

Kdyz trochu zafantaziruju tak si muzu predstavit treba automaticky
rizena auta podle nejakych 'dratu v silnici' (vzhledem k cene silnice
je to par promile navic), ktera spolu pomoci tychz dratu spolehlive
komunikuji a dopredu se domluvi treba na synchronizaci pri prujezdu
krizovatkou (predstavuji si dva krizici se proudy aut jak se beze
zmeny rychlosti, jen vhodnou synchronizaci prolinaji... i kdyz tohle
asi ne, to by lidi nevydychali, aspon zpocatku :-)) Ale je to priklad
vetsi propustnosti silnic prave diky tomu, ze _nepouziji_ "smysly
analogicke lidskemu zraku".

Ales Prochaska