OT: Robotour - pravidla

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Květen 28 12:55:55 CEST 2008

Dobry den,

dovolte mi jednu poznamku. Zda se mi, ze vetsina z diskutujicich ichtylsky
ignoruje zamer poradatelu nasmerovat ucastniky setkani Robotour na reseni
problematiky vyvoje autonomnich robotu NEKDY V BUDOUCNOSTI MOZNA
POUZITELNYCH jako autonomnich vozidel. Vetsina z vas se zameruje na to, jak
zvitezit pomoci obechcavky ducha zadani (cest vyjimkam). Co se zamyslet nad
resenim problemu - to jest, jak by se dal vyresit problem vyberu spravne
trasy k zadanemu cili, misto planych zvastu o odhazovani majaku, odmerovani
ujete trasy apod., a diskutovat o zpusobu, jak by robot mohl zjistit, ze se
pohybuje po sjizdnem terenu. Analogie s autem by byla asi takova, ze podle
navigace sice dojedu do pozadovaneho cile, ale na silnici se pouze podle
udaju z navigace rozhodne neudrzim a ani zaparkovat mi navigace nepomuze.
Predpokladam, ze organizatorum jde o to, jak udrzet auto na silnici. Uvahy o
vodicich dratech, optickem znaceni a systemu majaku ala BTS mobilnich siti
svedci o nepochopeni zadani i problemu. Kdyz jdu lesem, zadne vodici znacky,
ktere by mi ukazaly, kudy mohu jit, nepotrebuji. Pesinka pomuze, ale neni
nezbytna, pokud nejsem slepy, cestu najdu. A organizatorum jde podle mne o
to, naucit roboty pouzivat smysly analogicke lidskemu zraku. Ze to je
obrovsky problem, je mimo jakoukoli pochybnost. Ale řešit jej odometrii nebo
majaky, no nezlobte se...

Jiri Foldyna