Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Čtvrtek Květen 8 23:01:07 CEST 2008

> Teoretický dotaz na odborníky: Existuje čidlo, které bez závislosti na
> typu povrchu dokázalo určit vzdálenost (a ideálně i barvu) daného bodu?
> Znám prakticky jen laserové dálkoměry, ale u těch jde cena do tisíců.

Teoreticky by to mela umet stereovize. To jest dve kamery s pevnou
vzdalenosti od sebe. Pak se "jednoduchym" vypoctem da urcit vzdalenost
snimaneho bodu a i jeho barva. Ale tato metoda je, alespon pokud vim,
stale jeste napul ve stadiu vyzkumu. Problemy s ni spojene jsou
minimalne:
Urceni stejneho bodu v obou obrazech
Snimani obrazu ve stejny okamzik
Mechanicke provedeni toho uchytu kamer.
Pokud ma kamera nejake ostreni, tak to ostreni musi byt presne riditelne atd..

Takze namontovat dve kamery na robota a prohlasit to za stereovizi v
podstate nejde.

--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz